اعلام آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای همکاری در تشخیص و ساخت واکسن کرونا

اعلام آمادگی وزارت جهاد کشاورزی برای همکاری در تشخیص و ساخت واکسن کرونا
 کاظم خاوازی در جلسه همفکری به منظور بسیج امکانات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برای مقابله با بیماری کووید - 19 (ویروس کرونا) که در محل این سازمان تشکیل شد، به شکل گیری فصل مشترک جدید از همکاری‌های دوجانبه بین این سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مقابله با  ویروس کرونا در کشور، اشاره و از آن به عنوان یک مسئولیت اجتماعی خیلی سنگین برای سازمان یاد  کرد.
وی از پژوهشگاه، پژوهشکده ها و موسسات تحقیقاتی مرتبط به ویژه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی خواست تا نسبت به بررسی و اعلام زمینه‌های همکاری مشترک بین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کنند.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: این سازمان در زمینه کمک به تشخیص و ساخت واکسن ویروس کرونا با تمام قدرت و شدت و به عنوان یک بازوی قوی و کارآمد در کنار وزارت بهداشت خواهد بود.
خاوازی همچنین در این جلسه، نحوه تعامل موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با وزارت بهداشت را مورد توجه خاص قرار داد و از رئیس این موسسه خواست تا در ارسال مکاتبات مربوط به وزارتخانه های ذیربط تعجیل کند.
وی در موضوع همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که با توجه به وجود آزمایشگاه‌های مجهز و متخصصان عالم و باتجربه ویروس شناس در موسسه رازی، امکان انجام تحقیقات در مورد ویروس کرونا در حوزه تولید کیت‌های تشخیصی و انجام مطالعات پاتوبیولوژی ویروس، امکان‌سنجی تولید واکسن و مطالعات استفاده از سرم‌های افراد بهبودیافته برای مبتلایانی که وضعیت وخیم دارند، میسر است.
خاوازی گفت: توانمندی تولید کیت‌های تشخیصی در پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با همکاری موسسه رازی نیز وجود دارد
خاوازی با اشاره به این که آمادگی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به صورت کتبی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعلام شده است، تاکید کرد: در صورت موافقت این وزارتخانه، موسسه رازی و پژوهشگاه های مرتبط به صورت کامل آماده ارائه توانمندی و امکانات خود در خصوص این ویروس تنفسی خواهند بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com