اعتبار 250میلیارد تومانی شیر مدارس در بودجه 91

اعتبار 250میلیارد تومانی شیر مدارس در بودجه 91
دبیرکمیته شیرمدارس با بیان اینکه برای توزیع بیشتر شیر در مدارس رایزنی می‌شود، گفت: برای نخستین بار در بودجه 91، ردیف اعتباری اختصاصی با عنوان سلامت و امنیت تغذیه شامل 250میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد.
علیرضا کریمیان اظهار داشت:در قانون بودجه سال 91،  250 میلیارد تومان به شیر مدارس اختصاص یافته که بر اساس رایزنی با معاون نظارت راهبردی رییس جمهوری قول تخصیص 100 درصد آن گرفته شده است.
دبیر کمیته شیر مدارس کشور افزود: این درحالی است که برخلاف سال های گذشته که ردیف اعتباری آن در کنار نان غنی شده بود، برای نخستین بار در قوانین بودجه کشور، در بودجه 91 ردیف اعتباری اختصاصی با عنوان سلامت وامنیت تغذیه(شیر مدارس) پیش بینی شد که به این ترتیب  تمام 250 میلیارد تومان اختصاص یافته یک توفیق بزرگ برای ارتقای سطح کمی وکیفی توزیع شیر مدارس است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 14 میلیون نفر زیر پوشش جامعه هدف کمیته شیرمدارس قرار داشتند،گفت: در سال تحصیلی گذشته یک میلیارد و 170 میلیون بسته شیر میان دانش آموزان 100 هزار واحدآموزشی توزیع شد که تا دورترین نقاط مرزی کشور رانیز شامل می شد.
کریمیان کسب رتبه نخست فرهنگ سازی مصرف شیر از طریق شیرمدارس برای ایران توسط فدراسیون بین المللی شیر(IDF)  از بین 52 کشور را دستاورد ارزشمند دانست واظهار داشت: در حال حاضر از میان 100 کشور مجری طرح کشورهایی نظیر ترکیه وعراق هم با الگوگیری از ایران و تجربه پیشکسوتان این طرح را اجرا می کنند.
دبیرکمیته شیر مدارس، با اعلام اینکه با تخصیص اعتبار تازه برای شیرمدارس در سال جاری، دستاوردهایی نظیر رونق نسبی واحدهای تولیدی شیرمدارس، بهبود سیستم ناوگان حمل ونقل شیرمدارس و همچنین اثرگذاری مستقیم بر سلامت شهروندان جامعه حاصل خواهد آمد، اظهار داشت: این مساله برطرف کننده نگرانی ما از بازار لبنیات کشور ومشکلاتی که مدیران صنایع لبنی کشور با آن دست به گریبان شده اند، نیست و در واقع اگرفضای کسب وکار برای این صنایع مناسب نباشد، درنهایت مصرف کنندگان لطمه اصلی را می بینند.
کریمیان اضافه کرد: به دنبال راهکارهایی است تا وزارت آموزش وپرورش حجم بیشتری شیر را برای توزیع در مدارس و میان دانش آموزان اختصاص دهد.
دبیر کمیته ملی شیر مدارس کشور با اشاره به قدمت 10 ساله اجرای برنامه توزیع شیر در مدارس کشور تصریح کرد: برنامه توزیع شیر در مدارس، امروز در 100 کشور دنیا اجرا می‌شود و در ایران نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت رفاه، وزارت صنعت وتجارت ومعاونت برنامه ریزی راهبردی رییس جمهوری به دبیری نماینده وزارت آموزش وپرورش، اعضای این کمیته را تشکیل می‌دهند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com