اعتبار 25 میلیارد تومانی برای پرواربندی دام‌های عشایر

اعتبار 25 میلیارد تومانی برای پرواربندی دام‌های عشایر
قائم مقام سازمان امور عشایر از تخصیص 25 میلیارد تومان اعتبار برای کمک به عشایر در پرواربندی دام‌ خبر داد و گفت: تاکنون شش میلیارد تومان از این اعتبار پرداخت شده و برای دریافت مابقی درحال پیگیری هستیم.
میرولی صفرزاده اظهار کرد: با توجه به پایان یافتن ییلاق عشایر و وضعیت تولید گوشت دام‌ آنها پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری کشور امسال با افزایش 3000 تنی به حدود 75 هزار تن برسد.
وی با بیان این‌که 20 درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تولید می‌شود، پیش‌بینی کرد: امسال 430 هزار تن شیر در مناطق عشایری تولید می‌شود که گرچه این میزان تولید درصد کمی از شیر تولید شده در کشور است اما از نظر کیفیت از ارزش بالایی برخوردارست.
صفرزاده ادامه داد: تاکنون برای تامین نهاده دامی در مناطق عشایری مشکلی وجود نداشته است و جو کنسانتره در اختیار عشایر قرار گرفته است.
معاون توسعه و عمران سازمان امور عشایر گفت: برخی مناطق ییلاقی با مشکل کمبود آب مواجه هستند که آبرسانی توسط تانکرهای سیار از سوی سازمان عشایر در حال انجام است که می‌توان به آبرسانی به مناطق عشایری استان‌های چهار محال بختیاری، کرمانشاه، خراسان رضوی ، خراسان شمالی و ... اشاره کرد.
عشایر هم ماشینی شدند
به گفته وی در ماه رمضان با نهادهای فرهنگی مانند سازمان تبلیغات هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا طلاب در مناطق عشایری برای پاسخگویی به سوالات شرعی و برگزاری مراسم‌های مذهبی حضور پیدا کنند.
صفرزاده اظهار کرد:‌ در کوچ عشایر به مناطق ییلاقی تنها 30 درصد از خانوار عشایر به صورت سنتی و با حیوان کوچ کردند و مابقی عشایر با استفاده از ماشین به مناطق ییلاقی رفتند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com