اطمینان معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره تأمین بازار گوشت

اطمینان معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره تأمین بازار گوشت
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: 117 هزار تن گوشت مرغ و بیش از 12 هزار تن گوشت قرمز ذخیره سازی شده است و برای تأمین نیاز بازار ماه مبارک رمضان هیچ کمبودی نداریم.
حسن رکنی با اشاره به اینکه میزان تولید گوشت مرغ ، گوشت قرمز و تخم مرغ در کشور مازاد بر نیاز بازار داخل است ، افزود: سالانه 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود که علاوه بر تأمین نیاز بازار داخل و ذخیره سازی به کشورهای همسایه نیز صادر می شود.
وی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام کشور 117 هزار تن گوشت مرغ را در سردخانه های کشور ذخیره سازی کرده است.
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی افزود: تولید گوشت مرغ هم کافی است و گوشت گرم در ماه مبارک رمضان به بازار عرضه می شود و نیازی به عرضه گوشت مرغ منجمد نیست.
رکنی درباره قیمت گوشت مرغ گفت: در ماه های اخیر کمترین نوسان را در قیمت گوشت مرغ داشتیم و با توجه به میزان قابل توجه تولید قیمت گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان نوسان چندانی نخواهد داشت.
وی همچنین تولید گوشت قرمز را مطلوب دانست و افزود : تاکنون بیش از 12 هزار تن گوشت قرمز ذخیره سازی شده است و برای تأمین بازار شب عید نه تنها کمبودی نداریم بلکه ترجیح می دهیم گوشت گرم به بازار عرضه کنیم.
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا سال گذشته حدود 100 هزار تن گوشت قرمز وارد کشور می شد و امیدواریم امسال با افزایش عرضه دامهای پروار و افزایش تولید شاهد صادرات دام زنده سنگین باشیم.
رکنی میزان تولید ماهانه تخم مرغ را حدود 80 هزار تن اعلام کرد و افزود: تولید تخم مرغ مازاد بر نیاز است و از ابتدای امسال تاکنون حدود 10 هزار تن تخم مرغ به 10 کشور همسایه صادر شده است.
وی گفت: با توجه به میزان قابل توجه تولید محصولات و فرآورده های دامی در کشور آمادگی داریم به هر میزان که بازرگانی اعلام کند محصولات را برای عرضه در بازار تحویل دهیم.
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی میزان تولید شیر را در کشور 8 میلیون و 200 هزار تن اعلام کرد و افزود: پارسال حدود 500 هزار تن شیر به کشورهای همسایه صادر شد.
رکنی درباره تعیین قیمت شیر گفت: تصمیم های مقدماتی درباره تعیین قیمت شیر گرفته شده است و در آینده نزدیک قیمت خرید شیر از دامداران اعلام خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد تصمیم های مناسبی برای تعیین قیمت شیر گرفته شود تا در تولید و مصرف نوسانی نداشته باشیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com