اطلاعیه سازمان دامپزشکی درباره تب کریمه کنگو

اطلاعیه سازمان دامپزشکی درباره تب کریمه کنگو
معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خراسان رضوی از بیمه کانون های آلوده طیور با هزینه 190ریال به ازای هر قطعه خبر داد.
محمودرضا فرزانه گفت: علاوه بر بیمه اجباری و عمومی طیور که از قبل انجام می شد، کانون های آسیب دیده از عوامل قهری و آلوده آنها نیز با هزینه بسیار اندک از امسال بیمه می شوند.
وی افزود: در این راستا علاوه بر بیمه جوجه از هفت تا 14 روزگی توسط واحدهای تولیدی و مرغداران همانند سال گذشته، در اجرای دستورالعمل حذف کانون های آلوده، جوجه های یکروزه از مبادی تولید بیمه می شوند.
وی اظهار کرد: هزینه بیمه برای مرغدار به ازای هر قطعه جوجه در بسته کامل بیمه ای دو هزار و 630 ریال است و 460 ریال دیگر آن توسط دولت پرداخت می شود.
فرزانه گفت: هزینه بیمه در کانون های آلوده یا خسارت زا برای مرغدار به ازای هر قطعه 190 ریال می باشد و دولت نیز 560 ریال مابقی آن را تامین می کند.
وی افزود: با اجرای این طرح می توان ضمن کنترل شیوع بیماری ها و کاهش آلودگی، بهداشت عمومی جامعه را از نظر بیماری های قرنطینه ای و واگیردار تضمین کرد.
وی اظهار کرد: در استان خراسان رضوی چهار واحد تولید مرغ مادر وجود دارد که دو واحد آن جوجه یک روزه نیمچه گوشتی و دو واحد هم جوجه یک روزه تخم گذار تجارتی تولید می کنند.
معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خراسان رضوی همچنین از صدور بیمه نامه طیور در قالب سامانه الکترونیکی بیمه کشاورز طی دو هفته اخیر خبر داد.
وی گفت: با صدور الکترونیکی بیمه نامه که برای نخستین بار انجام می شود، مشکلات اجرایی در این بخش به حداقل رسیده و دسترسی به بیمه نامه برای بیمه شده آسان می گردد.
سال گذشته 9 میلیون و 855 هزار قطعه جوجه یک روزه در این استان زیرپوشش بیمه عمومی طیور قرار گرفتند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com