اصفهان مهم‌ترین مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی کشور را دارد

اصفهان مهم‌ترین مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی کشور را دارد
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: استان اصفهان مهم‌ترین مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی کشور را دارد.
امیرحسین افیونی در اصفهان با اشاره به اقتصاد مقاومتی و نیز تأثیر تأمین اعتبارات در برنامه‌ریزی‌ها اظهار کرد: علاوه بر تأمین اعتبارات امور بازرگانی در بحث تولید مرغ بومی در روستاها و تولید گوشت بومی بسیار مهم است.
وی افزود: با تولید تخم مرغ و گوشت بومی در روستا مشکل نداریم، اما باید اطلاع رسانی و تبلیغ برای فروش تولیدات روستایی انجام شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: تولید گوشت و تخم مرغ و نیز محصولات ارگانیک می‌تواند به افزایش قیمت محصولات روستایی و درآمد خانواده‌ها کمک کند.
وی با اشاره به بحث استفاده از قابلیت زمین و امکانات اردوگاه قدس سپاه برای پرورش شتر مرغ گفت: در حال حاضر گوشت قرمز در کشور با کمبود 10 درصدی روبه‌رو و از طریق واردات به کشور وارد می‌شود.
افیونی ادامه داد: گوشت شترمرغ می‌تواند کمک قابل توجهی به اقتصاد کند، چرا که گوشت آن از گوسفند و گوساله سالم‌تر و در جامعه هم مصرف آن جا افتاده است.
وی تاکید کرد: برای پرورش تخم مرغ نیاز به تأسیسات پیشرفته نداریم و تولید جوجه و دستگاه‌های مولد می‌تواند کمک خوبی برای تأمین سلامت گوشت سالم باشد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان همچنین به امور دامپزشکی و قرنطینه‌ها اشاره کرد و گفت: نباید از واکسیناسیون و داروهای مورد نیاز دامی غافل ماند.
وی تصریح کرد: استان اصفهان مهم‌ترین مرکز تخم مرغ بومی و اصلاح نژاد مرغ بومی را دارد، چنانکه در سال 91 افزایش تولید یک میلیون قطعه را داشتیم که توانایی تولید دو برابر آن را هم داریم.

 
نظرات شما
  •  

    مهرداد فرهنگ اصفهانی گفت : ۹۶/۰۷/۱۲

    سلام عذر میخوام من میخوام در زمینه پرورش وتولید مرغ تخم گذار بومی فعالیت کنم احتیاج به مشاوره دارم چیکار باید بکنم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com