اصفهان بزرگترین تولید کننده بوقلمون در کشور است

اصفهان  بزرگترین تولید کننده بوقلمون در کشور است
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اصفهان گفت: اصفهان بزرگترین تولید کننده بوقلمون در کشور است و در هر دوره ظرفیت جوجه ریزی ۶۵۰ هزار قطعه را دارد.
مصطفی کردآبادی با اشاره به اینکه اصفهان به دلیل ظرفیت های بالا در تولید بوقلمون توانسته به قطب پرورش این پرنده گوشتی در کشور تبدیل شود، اظهار داشت: با این حال عمده جوجه‌های یک روزه بوقلمون از خارج کشور وارد می‌شود.
وی اعلام کرد: با توجه به اینکه بوقلمون یکی از حساس ترین گونه پرندگان به آنفلوآنزای فوق حاد است بنابراین نظارت بهداشتی و قرنطینه‌ای جدی باید روی بوقلمون صورت گیرد.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور استان اصفهان اعلام کرد: نظارت‌های بهداشتی گله‌های مادر بوقلمون در تمامی مراحل از ورود جوجه یک روزه مادر تا زمان تولید تخم نطفه‌دار و جوجه یک روزه بر اساس دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، در بازه‌های زمانی ۴۵ و ۹۰ روزه با انجام آزمایشات دوره‌ای انجام می‌گیرد.
وی با اظهار اینکه پرورش بوقلمون به شیوه صنعتی و امروزی برای نخستین بار به سال ۵۰ بر می‌گردد، تصریح کرد: این صنعت از سال ۸۲  با نگاهی فراگیر با حمایت دولت و اقدامات برنامه ریزی شده وارد مرحله جدیدی شد و علی رغم تولید عمر کوتاه خود از رشد کمی مطلوب و پرشتابی برخوردار بوده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com