استقبال پسابرجامی صنایع لبنی جهان از نمایشگاه ایران/ حضور بزرگ‌ترین برندهای دام و طیور جهان در تهران

استقبال پسابرجامی صنایع لبنی جهان از نمایشگاه ایران/ حضور بزرگ‌ترین برندهای دام و طیور جهان در تهران
پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور و فراورده‌های لبنی صبح امروز با حضور نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد وزارتخانه‌های صنعت و کشاورزی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار آغاز به کار کرد.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشور در پسابرجام از یک واردکننده مواد غذایی به صادرکننده این مواد تبدیل شده است.
مسعود پزشکیان افزود: در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم که انواع مواد غذایی و محصولات کشاورزی از خارج کشور وارد می‌شد که خوشبختانه بعد از برجام دیده می‌شود تولیدکنندگان ما جان دوباره‌ای گرفته‌اند و حضور بسیار پررنگی در بازارهای داخلی دارند.
وی خاطرنشان کرد: همین که از یک واردکننده توانسته‌ایم خود را به‌عنوان یک صادرکننده تبدیل کنیم، دستاورد بزرگی است که نشان می‌دهد در پسابرجام تا چه اندازه صنایع ما احیا شده‌اند.
در همین باره، حسین اسپهبدی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حضور بزرگان صنایع لبنی و دام و طیور در این نمایشگاه اظهار داشت: حضور شرکت‌های بزرگ خارجی و برندهای بین‌المللی در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه بعد از اجرایی شدن برجام است، نگاه سرمایه‌گذاران را بار دیگر به بازار صنعت دام و طیور و صنایع وابسته به آن دوچندان کرده است.
مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران معتقد است: تعداد شرکت‌کنندگان از کشورهای دور و نزدیک نشان می‌دهد بازار ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی در این صنعت تا چه اندازه جذاب است و آنها در پی این هستند تا از فضای به‌وجود آمده در پسابرجام استفاده بهینه را برند.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه شرکت‌های صاحب نام و نشان حضور دارند که به‌عنوان نمونه یکی از برندهای حاضر بزرگ‌ترین بازار جوجه جهان را در اختیار خود دارد.
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی نیز امروز در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور درباره دستاوردهای ارائه‌شده در این نمایشگاه گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای تولیدکنندگان فرصتی ایجاد می‌کند تا از مجموع دستاوردهای به‌وجود آمده در کشور و حتی جهان استفاده کنند.
حسن رکنی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان و صاحب صنایع اضافه کرد: مسلماً مشکلات بسیاری در تولید وجود دارد که این نمایشگاه‌ها برای شناسایی چنین مشکلات و بررسی آنها در نظر گرفته شده است.
وی با بیان پررنگ‌تر شدن حضور خارجی‌ها در نمایشگاه یادآور شد: نسبت به سال گذشته حضور شرکت‌های خارجی ۱۵ درصد و شرکت‌های داخلی ۲۰ درصد رشد داشته که رقم قابل توجهی است.
در این نمایشگاه ۱۲۰ شرکت خارجی از ۲۰ کشور جهان شامل ترکیه اتریش، چین، فرانسه، اسپانیا، بلژیک، ایتالیا، دانمارک، هلند، آلمان، برزیل، استرالیا، هند، کره جنوبی، مجارستان، تایوان، رومانی، آرژانتین، ژاپن و ۳۶۰ شرکت داخلی حضور دارند.
بر اساس این گزارش، شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه، جدیدترین محصولات تولیدی، پژوهشی، ماشین‌آلات، تجهیزات و خدمات مرتبط، انواع تجهیزات مورد نیاز صنایع دامپروری و مکمل‌های خوراکی، دامپزشکی و واکسن‌های دامی، دارو و مکمل‌های غذایی، فرآورده‌ها و تولیدات لبنی، انواع خوراک دام و مکمل، ماشین‌آلات و تجهیزات، داروهای دامپزشکی و ضدعفونی‌کننده‌ها، مکمل‌ها و افزودنی‌های خوراک دام و طیور، تجهیزات و لوازم مرغداری، تجهیزات و ماشین‌آلات دامپروری و تجهیزات گرمایشی و سرمایشی را به نمایش می‌گذارند.
در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور و فراورده‌های لبنی و صنایع وابسته، زمینه برای معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای متخصصان کشورمان در حوزه‌های مختلف و در راستای افزایش سطح مبادلات تجاری فراهم شده است.
توسعه صادرات غیرنفتی، آشنایی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان با آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی این حوزه‌ها، اشتغال و کارآفرینی، ارتقای دانش و تبادل اطلاعات بین شرکت‌کنندگان، از دیگر اهداف این نمایشگاه است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com