استقبال نماینده مجلس از واگذاری صدور پروانه واحدهای تولید مرغ و تخم مرغ به تشکل ها

استقبال نماینده مجلس از واگذاری صدور پروانه واحدهای تولید مرغ و تخم مرغ به تشکل ها
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از واگذاری صدور پروانه واحدهای تولیدی صنعت مرغ و تخم مرغ به تشکل ها در صورت ارایه تضمین لازم از سوی فعالان این حوزه استقبال کرد.
عباس رجایی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و صنایع وابسته در جزیره کیش در نشستی با فعالان حوزه تولید مرغ و تخم مرغ این موضع را اعلام کرد.
در این نشست، رضا کاظمی رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار میهن از رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خواست سازوکار صدور پروانه واحدهای تولیدی از روال کنونی که در اختیار نظام مهندسی است خارج و به تشکل ها سپرده شود.
رجایی درپاسخ به این درخواست گفت که در صورتی که آن اتحادیه تضمین کتبی بدهد که با سپرده شدن ماموریت صدور پروانه واحدهای تولیدی،خللی در تامین نیاز داخلی و تضمین صادرات محصولات مازاد به خارج کشور پیش نمی آید می توان چنین کرد.
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: این درخواست در صورتی محقق می شود که اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار میهن مسوولیت واردات و تامین نهاده های دامی را بپذیرد.
در ادامه این نشست، رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار میهن آمادگی این اتحادیه برای ایفای نقش در این حوزه ها اعلام کرد.
رجایی رییس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز گفت که بزودی جلسه ای در این کمیسیون با حضور مدیران بخش امور دام و پشتیبانی وزارت جهاد کشاورزی شکل خواهد گرفت تا پروتکل مربوط به اعطای مسوولیت صدور مجوز واحدهای تولیدی حوزه مرغ و تخم مرغ به تشکل های ذیصلاح به امضا برسد.
نخستین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور، دامپزشکی و صنایع وابسته شامگاه پنجشنبه با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه بین المللی که میزبان نمایندگان 36 شرکت اروپایی از کشورهای هلند، اتریش، فرانسه، آلمان، بلژیک، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، اوکراین، ترکیه و 10 شرکت از قاره آمریکا شامل ایالات متحده و کانادا بود شنبه شب به کار خود پایان داد.
در این نمایشگاه بیش از 280 شرکت داخلی و خارجی در زمینه های مختلف از جمله صنایع دامپروری، مرغداری و دام و طیور محصولات تولیدی و خدماتی خود در این حوزه را در فضایی به وسعت 14هزار متر مربع سالن سرپوشیده به معرض نمایش گذاشتند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com