استفاده از شیوه های درمانی انسانی به منظور بهبود سلامت گله

استفاده از شیوه های درمانی انسانی به منظور بهبود سلامت گله
به دنبال تأکیدهایی که بر روی ممانعت یا کاهش استفاده از آنتی بیوتیک در دامداری شده، روش های جدید درمانی برای آماس پستان گاو توسعه یافته است.
آماس پستان گاو هر ساله میلیاردها دلار برای صنعت گاوداری جهان هزینه به دنبال داشته و یکی از بیماری هاییست که بیشترین مصرف آنتی بیوتیک را در بر داشته است. اما به دنبال قانون منع مصرف آنتی بیوتیک، روش های جدید و درمان های طبیعی یا استفاده از تکنولوژی های مدرن برای کنترل این بیماری به بازار آمده است.
یکی از این درمان ها استفاده از پالس ها یا ارتعاشات کوچک صوتی است که در درمان بیماری های التهابی انسانی نیز مؤثر بوده است.
کمپانی تکنولوژی های کشاورزی Armenta در واقع از این تکنولوژی درمانی انسانی برای بهبود آماس پستان گاو کمک گرفته است. به دنبال بکارگیری روش های متعدد و آزمایش آنها، این کمپانی متوجه شد که این شیوه بالای 70 درصد در درمان آماس پستان درمانگر است.
مدیر کمپانی Armenta در این خصوص می گوید: "خوشبختانه کمپانی ما موفق شد یک راه درمانی فاقد آنتی بیوتیک برای آماس پستان گاو طراحی کند که بر پایۀ تکنولوژی ارتعاشات صوتی است و مخصوص گلۀ گاو شیری طراحی شده است. این شیوه بیشتر از 20 سال است که در درمان بیماری های التهابی انسانی مورد استفاده واقع می شده است."
در ادامه وی افزود: "مضرات شیوه های درمانی استفاده از آنتی بیوتیک برای آماس پستان گاو روز به روز خطرناک تر می گردد و نتیجۀ آن نیز رضایتبخش نیست. ضمن آنکه از سودآوری و بهرۀ دامدار نیز کم می کند و اثرات سوء بر روی سلامت انسان بجا می گذارد."  
استفاده از شیوۀ درمانی غیر تهاجمی تکنولوژی ارتعاشات صوتی با تحریک بیولوژیک بدن به مقابله با التهابات می پردازد. این شیوۀ درمانی سبک و کم وزن است و کار با آن آسان است و در مدت تنها چند دقیقه نتیجۀ سریعی به دنبال خواهد داشت.
طبق اظهارات این کمپانی به دنبال استفاده از این شیوۀ درمانی، میزان بهبودی تا 70 درصد با میزان SCC طبیعی شیر را نشان می دهد.

نحوۀ کارکرد این سیستم:
سیستم APT-X از یک مولد ارتعاشات تشکیل شده که یک دستگاه سبک و دستی است و از طریق اثرات بالیستیک یا پرتابه ای، ارتعاشات صوتی را تولید می کند. دستگاه کنترل کنندۀ اصلی، شامل یک مخزن هوای پُرفشار، کمپرسور هوا و لوازم جانبی آن است. همچنین این سیستم شامل قطعه ای جداشونده است که برای 20 تا 80 گاو بایستی تعویض گردد.
مدیر عامل این کمپانی افزود: "از این دستگاه سالهاست که برای درمان های ارتوپدی، فیزیوتراپی، درمان های ورزشی، اورولوژی، و برخی درمان های دامپزشکی استفاده می شده است و ثابت شده که با افزایش گردش خون در رگ ها، و بهبود عملکرد بافت های پوستی و کاهش التهابات در کنار سایر تأثیرات مثبتی که در دراز مدت بجا می گذارد در تسریع بهبودی مؤثر است."  
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com