استفاده از ربات برای بهره وری در تهیۀ فیلۀ گوشت مرغ

استفاده از ربات برای بهره وری در تهیۀ فیلۀ گوشت مرغ
دانشمندان نروژی موفق به ساخت یک ربات برای تهیۀ فیله گوشت سینۀ مرغ شده اند. این عمل تاکنون توسط کارگران حرفه ای صورت می گرفته است. یکی از محققین اظهار داشت : "هدف ما اتوماتیک سازی کلیۀ مراحل تولید مواد غذایی است.این امر به تولیدات پایدارتر مواد غذایی نروژ از نظر سوددهی و مصرف مواد خام کمک خواهد کرد."
-  رباتی با چشمان تیز و انگشتانی ظریف
دکتر Misimi که یک دکتر سیبرنتیک فنی است در این زمینه اینگونه عنوان می کند : "ما در نروژ اولین متخصصانی محسوب می شویم که موفق به ساخت چنین رباتی شدیم و یکی از دستاوردهای ما ربات Gribbot بوده (Grib به زبان نروژی به معنای کرکس است و علت این نامگذاری شباهت این ربات به منقار این پرنده است) این ربات بسیار مجهز و پیشرفته با دوربین سه بعدی و دستانی برای گرفتن و انگشتانی پیشرفته است. و تمامی اینها از نکات ضروری بودند که می بایست در این ربات مد نظر قرار می گرفتند چرا که گوشت مرغ بسیار بافت لطیف و شکننده ای دارد و بایستی با دقت و ظرافت با آن رفتار شود. ما با توجه به ظرافت بافت گوشت مرغ سیستمی را توسعه دادیم تا نه تنها بخش فیله کردن گوشت مرغ را به خوبی انجام دهد بلکه در رابطه با مواد خام مختلف انعطاف پذیری داشته باشد."
مسلماً کنترل و هدایت ربات از نکات اصلی است . الگوریتم اصلی یا همان محاسبات ریاضی این ربات توسط مرکز تحقیق ، تکنولوژی و نوآوری نروژ صورت گرفته است. و به ربات توانایی در حد توانایی انسان داده است.
دکتر Misimi توضیح می دهد : "سیستم هماهنگی ربات باید توانایی هماهنگ سازی بین دید ربات که همان دوربین 3بعدی است با دستان ربات را داشته باشد یعنی در صورتیکه دستان ربات با هدایت دوربین، دقیقا به سمت گوشت مرغ هدایت شد، ربات به سخن می آید."
اتوماتیک سازی فرایند ، موجب بالا بردن سرعت تولید و افزایش بهره وری می گردد. ربات "Gribbot" به منظور بهره وری بیشتر و بالا بردن بازدهی و استفاده از گوشت به جا مانده بر روی استخوان ، همچنان تحت بررسی و مطالعه است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com