استان‌های دیگر به تهران مرغ نمی‌دهند

استان‌های دیگر به تهران مرغ نمی‌دهند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: استان‌ها به تهران مرغ نمی‌دهند در حالی که پایتخت فقط توان تولید هشت درصد از مرغ مورد نیاز خود را دارد.
حشمت الله عسگری اعلام کرد: با وجود اینکه دولت به زحمت ارز مورد نیاز نهاده های دامی را تامین می‌کند اما شبکه ناقص نهاده - کالا باعث شده است تا در عمل این ابزار منجر به تنظیم بازار و حمایت از آن نشود.
وی یادآورشد:  سیستم بازار گاه به درستی عمل نمی‌کند و به آن نسبتی که نهاده یارانه ای تامین می‌شود مرغ یارانه ای از مرغدار تحویل گرفته نمی شود؛ اشتباه آنجاست که ابتدا نهاده را به مرغدار تحویل می‌دهند بعد دنبال آنها می‌دوند.
عسگری اظهارداشت: نکته دیگر اینکه هدف از تامین نهاده دولتی حمایت از مصرف کننده است نه تولید کننده، از همین رو سیستم توزیع نهاده باید تغییر کند و متناسب با جمعیت هر استان و نه مرغداری‌ها توزیع شود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه استان‌ها اختیار تصمیم گیری در خصوص نهاده های خود را باید داشته باشند، افزود: این سیستم باید به گونه ای باشد که هر استان بتواند به مرغدارانی که به قیمت مصوب مرغ تحویل دهند همان روز نهاده مورد نیاز را تامین کند و تحویل دهد.
وی اضافه کرد: روش کنونی باعث شده است که استان‌ها مستقل عمل کنند و با اعمال محدودیت خروج مرغ از استان، تامین مرغ استان‌های بزرگ بویژه استان تهران که فقط ۸ درصد نیازش را تولید می‌کند را با مشکل مواجه سازند.
عسگری ادامه داد: چرا رشد قیمت‌ها جوجه ریزی کاهش یافته‌است؟ جوجه ریزی باید سرعت بگیرد و مرغدارانی که در ۲ دوره پیاپی کاهش جوجه ریزی دارند باید پروانه فعالیت آنها باطل شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه عجیب است که این مباحث ساده اینچنین دردسرساز شده اند، گفت: ادامه این روند غلط به صلاح نیست و با قید فوریت باید اصلاح شود.
 
نظرات شما
  •  

    مهدی زمانی گفت : ۹۹/۰۹/۰۳

    اقای معاون استاندار ی تهران برو به دولت محترم که شما جزعی از ان هستی بفرمایید نهاده را تامین بکن وبعد اولتیماتوم صادر کن دوما این صنعت وزیر دارد که همان وزیر جهاد است اگر اطلاع نداری برو اطلاعات جمع کن وبعد بر علیه تولید کننده حرف بزن طوری می گویی پروانه باطل کنید که بچه را تهدید می کنی خودش تعطیل شده و حالا که به مشکل خوردیم به گردن تولید کننده می اندازید نه خیر جنابعالی در ایران تشریف دارید دلمان خون شده نهاده نیست ..دارو ۴۰۰برابر شده ..واکسن دویست درصد افزایش قیمت ..خوراک کارگر وووکرایه ماشین های بار قیامت تعمییرات که نگو از سیم پیچ گرفته تا چیرهای دیگر اگر بخواهیم براساس انالیز کار کنیم مرغ از این هم گرانتر است برادر من

    پاسخ...
  •  

    samaei گفت : ۹۹/۰۹/۰۴

    تهران جمعیتش زیاده و مرغداریش کم خب بر اساس جمعیت چطور میخواهند ذرت و سویا به مرغداری بدهند؟نهاده اضافی که به مرغداری بدهند و مرغداری قادر به مصرفش نباشه چطور میشه؟پس نهاده باید به مرغداری که تولید میکنه داده شود تا هزینه تولیدش کاسته شود.ضمنن فقط نهاده باعث افزایش قیمت نیست دارو و واکسن بی حساب گران شده و شرکتهای واکسن و دارو پشت مرغدار سنگر گرفته و منخفی شده چرا کنترلش نمیکنن.چرا به برق و گاز مرغداری سوبسید نمیدن همه تقصیرها گردن مرغداره ؟؟؟ پس کارها اصلن کارشناسی شده نیست و همه رو هوا حرف میزنن .این چیزیه که قیمت تمام شده را بالا میبره مرغدار رقبت نمیکنه جوجه ریزی کنه.کدوم مسیول دولتی تا حالا مرغ تولید کرده که اینطوری نظر میده

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com