استانداردهای مقابله با آنفلوانزا در ایران مشخص است

استانداردهای مقابله با آنفلوانزا در ایران مشخص است
جناب آقای دکتر تهرانی از دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم ، در برنامه تصویری ”آنتن“ در خصوص  استانداردهای مزارع برای مبارزه با بیماری آنفلوانزا و تعیین آن ها گفت: « استانداردها مشخص است اما همان طور که قبلا اشاره شد ، در بعضی کشورها سیستمی یک پارچه وجود دارد که وقتی استانداردها تعیین می شود ، از ابتدا تا انتهای زنجیره از آن پیروی می کنند.»
وی گفت: «این که ما بخواهیم به 30 هزار مجموعه صنعتی بخواهیم وارد شویم و استاندارد را به آنها ابلاغ کنیم ، کار دشواری است و اشکال کار در این است که صنعت هنوز به استانداردهای تعیین شده ، باور پیدا نکرده است. مثلا در بازدیدهای ما، مشاهده شد که مرغدار علی رغم اطلاع از استانداردها ، آن را رعایت نمی کند و ویروس از طریق چرخ ها و کفش ها وارد مرغداری می شود. باید با آموزش های مناسب ، این استانداردها به باور تبدیل شوند.»
وی در خصوص پرداخت غرامت بیماری به مرغدارها گفت: « پرداخت غرامت به مرغدار بر اساس همین استانداردها تعریف شده است. در واحدهای روستایی ، پرداخت غرامت توسط سازمان دامپزشکی صورت می گیرد. اما در واحدهای صنعتی ، با تشکیل صندوق بیمه از سال 1348 مقرر شد که پرداخت غرامت از طریق این صندوق انجام شود و این صندوق بر اساس ضوابط خود ، غرامت مربوط به پرنده ها را بیمه می کند. غرامت مربوط به نهادهای معدوم سازی ، توسط سازمان دامپزشکی پرداخت می شود. مثلا اگر در مزرعه مرغ مادر ، معدوم سازی انجام شود و تخم نطفه دار یا جوجه 1 روزه در جوجه کشی از 20 تا 30 روز قبل از آلودگی موجود باشد یا نهاده ای در آن  سالن وجود داشته باشد ، سازمان دامپزشکی ، پرداخت آن را تقبل می کند.»

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com