استاندار مرکزی از پرورش و تولید حدود 120 هزار تن مرغ گوشتی قفسه ای خبر داد

استاندار مرکزی از پرورش و تولید حدود 120 هزار تن مرغ گوشتی قفسه ای خبر داد
استاندار مرکزی گفت: سال گذشته سال موفقی در پروژه های مختلف خصوصا بخش کشاورزی بود و منجر به تولیدات مناسب شد و افزود: امیدوارم گندم مورد نیاز کشور نیز در سال جاری تامین شود.
علی اکبر شعبانی فرد در دومین نشست ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان در سال 92، با بیان اینکه سال گذشته سال موفقی در پروژه های مختلف خصوصا بخش کشاورزی انجام و منجر به تولیدات مناسب شد، افزود: امیدوارم گندم مورد نیاز کشور نیز در سال جاری تامین شود.
وی ادامه داد: امیدوارم نیازهای پیش بینی شده در بخش زراعت نیز در سال جاری تحقق یابد و در فصل برداشت میزان مورد نیاز تامین شود.
استاندار مرکزی با بیان اینکه واردات مرغ استان در سال گذشته به میزان 50 هزار تن از خارج از کشور بوده است، گفت: این در حالی است که مقدار پیش بینی شده 90 هزار تن بوده است.
شعبانی فرد اظهار کرد: آمادگی داریم بر اساس یک مدل تعریف شده با بهره‌گیری از 20 واحد یک میلیون قطعه ای مرغ گوشتی با استفاده از تکنولوژی پرورش مرغ گوشتی قفسه ای به تولید 120 هزار تن مرغ در یک دوره دست یابیم.
وی با بیان اینکه در کنار این چرخه، تولید جوجه یک روزه نیز می بایست در دستور کار قرار گیرد خاطرنشان کرد: مجوز تامین واحد یک میلیون قطعه ای مرغ تخمگذار برای شهرستان خمین صادر شده است.
شعبانی فرد از برآورد مجموع 115 میلیارد تومان خسارت در محصولات باغی بر اثر سرمازدگی در سال گذشته خبر داد و گفت: این مسئله می بایست در ستاد مدیریت بحران پیگیری شود.
وی یادآور شد: با توجه به محدودیت آب در فلات مرکزی ایران بخش کشاورزی استان به سمت واحدهای گلخانه ای حرکت کرده و سطح زیرکشت را در این واحدها افزایش داده‌ است.
استاندار مرکزی گفت: استان هم در جایگاه گلخانه ای و هم در توزیع بخشی دام در منطقه قوی عمل کرده است.
شعبانی فرد در پایان ضمن تاکید بر ایجاد شغل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: هفته آینده ضمن جلسه ای که با فرماندهی سپاه استان برگزار می‌شود در خصوص واگذاری صد مرغ بومی به هر خانواده روستایی برای ساماندهی تولید پروتئین سفید بحث و تبادل نظر خواهد شد.
در ادامه این نشست عباس مظفری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز اظهار کرد: بالغ بر 300 میلیارد ریال از اعتبارات سال‌های 90 و 91 در حوزه طرح توسعه بخش کشاورزی در قالب تسهیلات 7 درصد ابلاغ شده است که 50 درصد این اعتبارات مربوط به طرح‌های اولویت دار آب و خاک و مابقی مربوط به بخش های دیگر کشاورزی بجز تولیدات دامی است.  
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com