از مرغداران حمایت نشود، باید منتظر افزایش قیمت مرغ در تابستان باشیم

از مرغداران حمایت نشود، باید منتظر افزایش قیمت مرغ در تابستان باشیم
 مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه بر ضرورت حمایت از مرغداران در شرایط فعلی که کاهش شدید قیمت مرغ در بازار را شاهد هستیم، تاکید کرد.
اسماعیل پرویزی فرگفت: در همه جای دنیا در چنین مواقعی از تولیدکنندگان حمایت می شود، چون در غیر این صورت تولیدکنندگان ورشکسته شده و از چرخه تولید خارج خواهند شد.
پرویزی فر افزود: همانگونه که در زمان بالا رفتن قیمت مرغ ستاد تنظیم بازار ورود کرده و با عرضه مرغ های منجمد مانع از افزایش قیمت می شود، در شرایطی مثل شرایط کنونی که مرغ ارزان است نیز باید به دنبال حمایت از تولیدکنندگان بود.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه ادامه داد: اگر از تولیدکنندگان حمایت نشود، آنها از چرخه تولید خارج شده و در ماه های آینده با کاهش عرضه و افزایش تقاضا و نهایتا افزایش شدید قیمت مرغ مواجه خواهیم شد.
پرویزی در ادامه اشاره ای هم به آغاز خرید تضمینی مرغ از مرغداران استان کرمانشاه از پنجم فروردین داشت و گفت: تاکنون بیش از ۸۰ تن مرغ از تولیدکنندگان خریداری و ذخیره سازی شده است، اما این عدد در برابر میزان تولیدات استان عدد خیلی کمی است.
وی گفت: ستاد تنظیم بازار استان برای حمایت از تولیدکنندگان پیشنهاداتی را مطرح کرده که امیدواریم با موافقت ستاد تنظیم بازار کشور  و با اجرای این پیشنهادات بتوانیم از تولیدکنندگان مرغ بیشتر حمایت کنیم.
وی در ادامه قیمت منطقی هر کیلوگرم مرغ را در حال حاضر حدود ۱۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: البته اتحادیه مرغداران این مبلغ را هم پایین می داند و اعتقاد دارد حتی در این صورت هم میزان سود تولیدکنندگان در محدوده سر به سر با میزان هزینه ها است.
 مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه افزود: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ در بازار حدود یازده هزار تومان است که البته در روزهای گذشته این قیمت پایین تر هم بوده است.
وی در ادامه اشاره ای هم به دلایل افت  قیمت مرغ در شرایط کنونی داشت و افزود: در حالت معمول روزانه بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن  مرغ  در استان کرمانشاه عرضه می شد که هم اکنون این میزان به دلیل جوجه ریزی زیاد واحدهای تولیدی برای نوروز به ۲۰۰ تن در روز رسیده، لذا افزایش عرضه یکی از دلایل کاهش قیمت مرغ در شرایط کنونی است.
پرویزی فر شیوع بیماری کرونا را در کاهش تقاضا برای مرغ اثرگذار عنوان کرد و افزود: کرونا علاوه بر اینکه مهمانی رفتن و مهمانی دادن ها را تعطیل کرد، گشت و گذار بهاری مردم در دامان طبیعت را هم تعطیل کرده که همه اینها در کاهش تقاضای مردم برای خرید مرغ اثرگذار است.
وی با اشاره به تعطیلی مجالس شادی و عزا به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا، افزود: این موضوع هم تاثیر خیلی زیادی در کاهش تقاضا برای خرید مرغ داشته است.
پرویزی فر ادامه داد: تعطیلی سفرهای نوروزی و هتل ها و مهمانسراها و رستوران ها به دلیل مقابله با شیوع کرونا از دیگر عوامل کاهش تقاضا برای خرید مرغ بوده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com