از سرگیری صادرات مرغداری اندونزی به ژاپن

از سرگیری صادرات مرغداری اندونزی به ژاپن
جاکارتا – برای اولین بار پس از یک دهه تحریم ، اندونزی طی چند هفتۀ آتی صادرات فراورده های مرغداری خود را به ژاپن آغاز خواهد کرد. 
به گفتۀ مدیر صادرات فراورده های کشاورزی وزارت بازرگانی اندونزی، به دنبال شیوع انفولانزای مرغی در این کشور، ژاپن واردات از این کشور را در 10 سال گذشته ممنوع اعلام کرد اما پس از بازدید هیئت بازرگانی از تجهیزات مرغداری جزیرۀ جاوا در اندونزی ، توافقات بر روی از سرگیری واردات صورت گرفت. 
وی افزود : "اولین محمولۀ مرغداری به ژاپن به زودی انجام می گیرد. البته صادرات به کشورهای دیگر نیز خواهیم داشت اما اولین انتخاب ما کشورهای آسیایی است." ژاپن که در سال 2014 میلادی از شیوع انفولانزای مرغی آسیب دید بازار خود را به روی چین و تایلند گشود و در اواخر آگوست (شهریور) نیز توافق نامه ای بالغ بر 200 میلیون دلار در سال امضا کرد. 
مجموع واردات مرغداری ژاپن در سال 2014 به 3 / 1 میلیارد دلار رسید. 
صنعت مرغداری اندونزی نیز با سرمایۀ 4 میلیارد دلار در سال پتانسیل رشد و توسعۀ بیشتر را دارد ؛ مصرف سرانه در حال حاضر تنها 7 کیلوگرم در سال است که بسیار کمتر از کشور همسایه یعنی مالزی با 39 کیلوگرم در سال است. البته یکی از دلایل رشد مصرف در مالزی اینست که بزرگترین کشور مسلمان است و عمدۀ مصرف گوشت مرغ است . 
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com