از خرید گوشت بدون مُهر دامپزشکی خودداری کنید

از خرید گوشت بدون مُهر دامپزشکی خودداری کنید

با توجه به فرا رسیدن تعطیلات نوروز و ورود مسافران و زائران به خراسان رضوی، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، جهت پیشگیری از بروز انواع بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان که تاکنون بیش از 800 نوع آن شناسایی شده و نیز به منظور حفظ سلامتی زائران و مجاوران، رعایت توصیه‌های بهداشتی ذیل را ضروری برشمرد.
به گزارش موج، در این اطلاعیه آمده است: در خرید گوشت قرمز، دقت شود تا گوشت مورد نظر دارای مُهر بازرسی دامپزشکی بوده و عاری از بو و رنگ غیرطبیعی باشد. تغییر رنگ قرمز به سبز ، قهوه‌ای و خاکستری همراه با ایجاد یک لایه لزج و چسبناک، از علائم فساد گوشت است.
روابط عمومی دامپزشکی استان نگهداری گوشت خارج از یخچال و نیز نگهداری و فروش گوشت از پیش چرخ شده را ممنوع اعلام کرده و خاطرنشان ساخته است گوشت می‌بایست در حضور مشتری چرخ شده، همچنین از خرید گوشت، ماهی و سایر فرآورده‌های خام دامی از افراد دوره‌گرد اجتناب گردد.
در این اطلاعیه آمده است: گوشت مرغ و آلایش طیور باید صرفاً به صورت بسته بندی شده بوده و عاری از هرگونه رنگ و بوی غیر طبیعی باشد. همچنین در موقع خرید آنها، به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه گردد.
در ادامه توصیه شده است: تا از مصرف تخم مرغ خام و نیم پز بدلیل احتمال بروز مسمومیت غذایی خودداری شود.
دامپزشکی خراسان رضوی اعلام داشته: زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی لازم است برای ایمنی از بیماری هایی نظیر سل و تب مالت از مصرف شیر و پنیر و سایر فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه جداً خودداری و شیر خام را به مدت 15 دقیقه بجوشانند.
این روابط عمومی در ادامه اطلاعیه صادره خود از شهروندان خواسته است تا در خرید ماهی دقت نمایند پوست ماهی درخشنده و براق و چشم‌ها دارای قرنیه روشن و شفاف باشد و فقط از فروشگاه‌ها و مراکز مجاز خریداری شود.
روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در پایان، اعلام کرده است: برای جلوگیری از ابتلای به بیماری مهلک هاری و سایر آلودگی‌ها، از نزدیک شدن و دست زدن کودکان به سگ و گربه ولگرد و یا خانگی ممانعت شود.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com