از بهداشت خبری نیست

از بهداشت خبری نیست
با وجود تلاشها و تدابیر انجام گرفته از سوی دستگاههای مسئول، کشتارغیرمجاز و غیربهداشتی مرغ و طیور در برخی محلات گلستان رواج دارد و برخی محلات نظیر " گلریز" به کشتارگاه غیربهداشتی مرغ مبدل شده است.
این وضعیت درحالیست که دامپزشکی گلستان همواره با زنده فروشی مرغ و ذبح غیربهداشتی آن مخالف بوده و تاکنون اقدام به کشف مقادیری مرغ تاریخ گذشته و فاسد در سطح استان شده است.
محله گلریز از محله های قدیمی شهر فاضل آباد از توابع شهرستان علی آباد کتول است که در حاشیه جنوب غربی فاضل آباد واقع شده است.
این محله قدیمی بیش از 500 خانوار جمعیت دارد و در حاشیه رودخانه محمدآباد واقع شده است و به وسیله پل تاریخی انصاری از شهر فاضل آباد جدا می شود.
این محله قدیمی از حوزه شهری خارج است و مهمترین مشکل آن متمرکز شدن مرغ فروشی و ذبح و غیربهداشتی آن است.
صادقی یکی از ساکنان محله گلریز در با انتقاد از کشتار غیربهداشتی مرغ وفروش مرغ زنده گفت: بیش از 10 مغازه در این محله اقدام به فروش مرغ زنده با شرایط غیربهداشتی می کنند.
وی خواهان توجه و رسیدگی ویژه مسئولان برای رفع این محله قدیمی شد.
مقدم فر دیگر ساکن محله گلریز نیز با اشاره به اینکه رعایت نشدن مسائل بهداشتی احتمال شیوع بیماریهای خطرناک از جمله وبا را شدت می بخشد، بیان داشت: متاسفانه مرغ در جلوی مغازه ها بصورت غیربهداشتی ذبح و کشتار و پرکنی می شود.
وی افزود: بوی تعفن همسایگان را کلافه کرده است ونیاز است مسئولان توجه بیشتری داشته باشند.
جعفری، دیگر سالکن محله گلریز از کم توجهی و نظارت نامطلوب شهرداری و بهداشت ابراز تاسف می کند و افزود: برخی مغازه ها صبح پلمپ و عصر فک پلمپ می شوند و نیاز است متولیان بهداشت و دامپزشکی توجه بیشتری داشته باشند.
ناویانی دیگر اهالی این محله نیز خدمات دهی شهرداری در محله گلریز را بسیار ضعیف بیان کرد و گفت: به نوعی می توان گفت که محله ما به حال خود رها شده است.
وی افزود: بوی تعفن ناشی از تفاله های مرغ و زباله های شهری آزار دهنده شده است.
شهردار فاضل آباد اعلام کرد: فروش مرغ زنده در محله گلریز ودیگر محلات ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.
حسینعلی میرزایی بیان داشت: بر اساس اعلام فرمانداری علی آباد کتول ظرف همین هفته طرح ضربتی جمع آوری فروش مرغ های زنده اجرایی می شود.
حسن عابدی مدیر جهاد کشاورزی علی آباد کتول نیز با بیان اینکه 18 درصد گوشت مرغ گلستان در این شهرستان تولید می شود افزود: سالانه بیش از 16 هزار تن گوشت مرغ در واحدهای مرغداری شهرستان تولید می شود.
وی اظهار داشت: این شهرستان پس از گرگان و گنبد سومین تولید کننده کوشت مرغ در استان است.
وی عنوان کرد: 94 واحد مرغداری در شهرستان فعال بوده که در هر دوره یک میلیون و 818 هزار قطعه جوجه ریزی می کنند.
عابدی به نوع سوخت مرغداریها اشاره و اضافه کرد: تاکنون 14 واحد مرغداری گازرسانی شده است و 18 واحد نیز در دست اقدام است و مابقی از سوخت گازوئیل استفاده می کنند.
مدیر جهاد کشاورزی علی آباد کتول بیان داشت: از زمان اجرای هدفمندی یارانه ها تاکنون میزان جوجه ریزی مرغداریها افزایش یافته است.
وی گفت: با افزایش قیمت نهاده ها، جوجه، سوخت و حقوق کارگران مرغداران تقاضا دارند قیمت مرغ نیز افزایش یابد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com