ارز مرجع مرغ‌های صادراتی در اختیار مرغداران

ارز مرجع مرغ‌های صادراتی در اختیار مرغداران
مدیر کل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی از از ذخیره‌سازی 60 هزار تن گوشت مرغ در ماه‌های اخیر خبر داد و گفت: تولیدکنندگان می‌توانند از ارز مرجع حاصل از صادرات گوشت مرغ برای تأمین نهاده‌ و حل مشکلات صنعت مرغداری استفاده کنند.
رضا ترکاشوند اظهار کرد: هنگام وجود تولید مازاد بر مصرف در محصولاتی مانند گوشت مرغ باید برای زمان‌های پرمصرف همچون پایان سال، ماه رمضان و ... ذخیره‌سازی و مازاد آن را صادر کرد.
وی افزود: در ماه‌های اخیر 60 هزار تن مرغ مازاد از سوی شرکت پشتیبانی امور ذخیره‌سازی شد که براساس طرح ارائه شده به کارگروه تنظیم بازار بخشی از ذخیره‌سازی به صادرات اختصاص می‌یابد.
مدیر کل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی تامین نیاز داخلی کشور را هدف اصلی تولید گوشت مرغ در کشور دانست و عنوان کرد: براساس ظرفیت ایجاد شده در کشور از چند سال گذشته تاکنون مازاد تولید گوشت مرغ داشته‌ایم که باید بتوان آن را به موقع جمع‌آوری کرد تا تولید‌کنندگان با مشکل عرضه و کاهش قیمت مواجه نشوند.
ترکاشوند برنامه‌ریزی نادرست را علت افزایش قیمت مرغ قبل از مازاد تولید برشمرد و تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته مرغداران می‌توانند ضمن استفاده از ارز مرجع برای تامین نهاده‌های مورد نیاز و حل مشکلات صنعت مرغداری از ارز حاصل صادرات گوشت مرغ بر اساس سیاست‌های ارزی کشور استفاده کنند.
قیمت مرغ بیش از حد انتظار نیست
وی در پاسخ به علت افزایش قیمت گوشت مرغ همزمان با افزایش عرضه تصریح کرد: تولید در شرایطی که یارانه‌ی خاصی برای تولید‌کننده در نظر گرفته نمی‌شود، هزینه‌بر است اما براساس برآورد‌های صورت گرفته قیمت‌های گوشت مرغ بالاتر از حد انتظار نبوده و در مقایسه با سایر هزینه‌های موجود در تولید و محصولات تولید‌ شده بهترین شرایط را دارد.
مدیر کل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی در پایان تاکید کرد: انتظار تولید محصول مناسب با قیمت پایین نباید به قیمت ضرر و زیان تولید‌کننده تمام شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com