اردبیل 9 درصد نیاز کشور به جوجه یکروزه را تولید می کند

اردبیل 9 درصد نیاز کشور به جوجه یکروزه را تولید می کند
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 9 درصد نیاز کشور به جوجه یکروزه در این استان تولید و روانه بازار می شود.
عدیل سروی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح مجتمع تولید مرغ مادر گوشتی در اردبیل اضافه کرد: این مهم با تولید سالانه بالغ بر 700 هزار قطعه جوجه یک روزه محقق شده است.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 404 واحد مرغدای در این استان تصریح کرد: از این تعداد 348 واحد گوشتی و 56 واحد نیز مرغ مادر گوشتی و مرغ تخم گذار است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به ظرفیت پنج میلیون و 500 هزار قطعه تولید مرغ گوشتی استان در یک دوره فعالیت ادامه داد: ظرفیت مرغ مادر گوشتی نیز یک میلیون و 78 هزار قطعه و مرغ تخمگذار 680 هزار قطعه است.
وی به تولید سالانه 139 هزار تن گوشت سفید و 709 هزار تن تخم مرغ در استان اردبیل اشاره کرد و تاکید کرد که در زمینه گوشت سفید تولید استان چهار هزار تن مازاد بر نیاز مصرف منطقه است.
سروی در عین حال به نیاز افزایش تولید تخم مرغ در این استان تاکید کرد و یادآور شد: تولید تخم مرغ استان چهار هزار تن کمتر از مصرف است.
استاندار اردبیل نیز در این مراسم وظیفه اصلی دولت را حمایت و پشتیبانی از واحدهای تولیدی برای ایجاد اشتغال پایدار برشمرد و افزود: صاحبان سرمایه باید در جهت تولید بیشتر و ایجاد زمینه های شغلی تلاش کنند و این وظیفه دولت است که نیازهای آنها را تامین کنند.
مجید خدابخش متذکر شد: وظیفه پشتیبانی از تولید از ابتدایی ترین کارهای مدیران است و هر مدیری که نتواند مشکلات واحدهای تولیدی و خدماتی را رفع کند در واقع از الفبای مدیریت بی بهره است.
وی با انتقاد از بروکراسی موجود در مسیر تولید عنوان کرد: در برخی مواقع دستگاههای اجرایی به جای حمایت خود مانعی در برابر تولید می شوند و بر خلاف وظایف خود عمل می کنند، در حالی که از وجود دهها تبصره و آیین نامه می توان به نفع تولید استفاده کرد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه مثبت اندیشی باید در کار مدیران ما اصل باشد، بیان داشت: اگر درهای حلال را برای آحاد جامعه بویژه جوانان خود باز نکنیم درهای حرام اتوماتیک و برخلاف خواست ما باز شده و سلامت جامعه را تهدید خواهند کرد.
وی همچنین با تاکید بر اینکه باید به واحدهای تولیدی بعنوان نهادهای مهم و اساسی تولید توجه کنیم، بیان کرد: امنیت غذایی یکی از نیازهای اساسی جامعه بوده و تامین این امنیت برعهده جهادگران اقتصادی در بخش کشاورزی است و باید بیشتر مورد حمایت باشند.
خدابخش اضافه کرد: جهاد کشاورزی در بخش تحقیقات کارهای خوبی انجام داده و لازم است بر روی ارقامی که مقاوم به تنش های خشکی و کم آبی هستند دقت نظر داشته باشند و ارقامی برای کشت زارعان تولید کنند که حتی در مقابل آفات و امراض مقاوم باشند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com