ارتقای سطح بهداشتی کشتارگاه‌های دام و طیور آذربایجان شرقی

ارتقای سطح بهداشتی کشتارگاه‌های دام و طیور آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، بهراد زندیه در مراسم افتتاح فاز دوم تصفیه‌خانه کشتارگاه «آراز مرغ»، از ساماندهی و ارتقای سطح بهداشتی کشتارگاه‌های دام و طیور استان خبرداد و گفت: برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک مثل سل و کیست هیداتیک همچنین بیماری‌های نوپدید، باید کشتارگاه‌های سنتی به کشتارگاه‌های صنعتی تبدیل شوند.
وی همچنین گفت: در حال حاضر در استان 11 کشتارگاه صنعتی طیور و دو کشتارگاه صنعتی دام وجود دارد که تلاش دامپزشکی بر این است تا تعداد کشتارگاه‌های صنعتی دام را بالا ببریم، چرا که یکی از اهداف مهم دامپزشکی ارتقای سلامت عمومی جامعه است.
زندیه در ادامه از تلاش‌های رئیس محیط زیست استان و مدیر کشتارگاه «آراز مرغ» همچنین سایر ارگان‌ها که در احداث این تصفیه‌خانه نقش داشتند، تشکر و قدردانی کرد.
وی همچنین در بازدید و بررسی عملکرد شبکه دامپزشکی شهرستان سراب گفت: این شهرستان یکی از قطب‌های دامپروری استان است، به طوری که رتبه اول تولید شیر خام، رتبه دوم تولید و بسته‌بندی عسل و رتبه سوم تولید گوشت قرمز را در بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.
زندیه، در دیدار با همکاران بخش دولتی نیز، تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به نام همت مضاعف و کار مضاعف، این عنوان را مؤثرترین راهکار خدمت‌رسانی به مردم، نیل به اهداف سازمان دامپزشکی کشور و تحقق شعار دام سالم، غذای سالم، انسان سالم برشمرد.
در ابتدای این جلسه، علی دادخواه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سراب نیز ضمن خیر مقدم‌گویی و ارائه گزارش عملکرد افزود: با پوشش حداکثری واکسیناسیون دام‌های این شهرستان، مبتلایان به تب مالت انسانی بیش از 60 درصد کاهش یافته است.


دامپزشکی ثروت اول کشور را حفظ می‌کند
وی با بیان اینکه صنعت دامپزشکی یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های کشور در زمینه تولیدی و کشاورزی است، تاکید کرد: اهمیت این صنعت در تولید ناخالص ملی و ثروت ملی بسیار زیاد و متنوع است و زمینه‌های فعالیت بسیار زیادی دارد.
زندیه با اشاره به منابع تجدیدناپذیر فسیلی اظهار داشت: دامپزشکی ثروت اول کشور را حفظ می‌کند و اهمیت این بخش در زمینه تولید ثروت مولد بیشتر از بخش نفت است.
وی تصریح کرد: در حالی که در آینده علت پدید‌آورنده جنگ‌ها، منابع غذایی خواهد بود و کشوری موفق و پیروز است که منابع غذایی بیشتری داشته باشد، اهمیت دامپزشکی در تامین منابع غذایی و پروتئینی بیش از گذشته احساس می‌شود.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: با وجود اهمیت بیش از پیش این بخش از صنعت کشور، عدم تشکیل وزارت دامپزشکی در کشور نشانگر مظلومیت این صنعت مهم و استرتژیک در کشور است.
وی با اشاره به تلاش مسئولان امر در این زمینه تصریح کرد: مسئولان این سازمان از ابتدا نیز دغدغه این امر را داشتند، ولی با توجه به اینکه دامپزشکی از ابتدا با تشکیلات ضعیفی آغاز به کار کرد و دولت‌های مختلف نیز پیگیر توسعه تشکیلاتی آن نبودند، این امر محقق نشد.
زندیه، به اصول قانوی تشکیل وزارتخانه اشاره کرد و اظهار داشت: براساس قانون برای تشکیل وزارتخانه مجموعه باید دارای 20 هزار نیرو باشد که مجموعه کارکنان سازمان دامپزشکی 6 هزار و 600 نفر است و در این راستا منع قانونی وجود ندارد.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در ادامه به اصل 44 قانون اساسی و کوچک‌سازی دولت اشاره کرد و افزود: با وجود اولویت یافتن این مسئله و ادغام وزارت‌خانه‌های مختلف و سازمان‌های کوچک‌تر در یکدیگر، نمایندگان مجلس توجه ویژه‌ای به این امر داشته‌اند و دامپزشکی در سازمان‌های دیگر ادغام نشده است.
وی با اشاره به اهمیت کار و همت مضاعف تصریح کرد: هدف مجموعه سازمان ایفای وظیفه، تلاش و همت است و این امر در قالب وزارتخانه و یا سازمان محقق می‌شود تا این روحیه و نگاه موجب افزایش بهروری شود.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، به افزایش بهره‌وری سازمان دامپزشکی اشاره کرد و گفت: افزایش بهروری سازمان دامپزشکی نشانگر توجه مسئولان سازمان به این مسئله است.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com