ارتقاء بازدهی مرغ گوشتی با استفاده از پروبیوتیک در زمان جوجه کشی !

ارتقاء بازدهی مرغ گوشتی با استفاده از پروبیوتیک در زمان جوجه کشی !
دکتر William Hargis از دانشگاه آرکانزاس در سمیناری در خصوص مزایای استفادۀ مناسب از پروبیوتیک ها در مرغ های گوشتی سخنرانی کرد . 
وی اظهار کرد بلافاصله بعد از جوجه کشی ، دورۀ مهم و حیاتی در رشد و توسعۀ دستگاه گوارشی جوجه محسوب می گردد. در این دوره ، تغییرات اساسی در تکامل مخاطی ، مورفولوژی یا ریخت شناسی و عملکرد جوجه رخ می دهد . وی افزود زمان و نحوۀ رخداد این تغییر و تحولات تماماً به عوامل کوچک بستگی دارد.
عرضۀ مقدار کافی پروبیوتیک به جوجه ها پیش از آنکه در معرض میکروب های مختلف قرار بگیرند ، اثربخشی پروبیوتیک ها را بالا می برد و استعمال پروبیوتیک ها در دورۀ جوجه کشی و پیش از آنکه جوجه در معرض باکتری های موجود در مرغداری قرار بگیرد، به شکل گیری سیستم گوارشی کمک می کند . 
این موجودات کوچک روده ای با تخمیر کربوهیدرات ها ، تولید اسیدهای چرب ، تغییر و دگرگونی پروتئین ها و بهبود در جذب مواد معدنی و چربی ها به رشد و سلامت جوجه ها کمک می کند . 
دکتر Ross E. Wolfenden معاون بخش تحقیق و توسعه گروه دامپزشکی Pacific و دکتر James Barton رئیس بخش فنی این سازمان ، این آزمایش را بر روی تعداد زیادی جوجۀ گوشتی انجام داده و در نهایت نتیجه را به اینصورت ارائه دادند: آن دسته از طیور که پروبیوتیک دریافت کرده بودند در 7 روزگی، وزن بیشتری داشتند و بیشتر متحد الشکل بودند و مرگ و میر کمتری در میان آنها دیده می شد.           
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com