ارائۀ واکسیناسیون جدید برای مقابله با ورم روده در طیور

ارائۀ واکسیناسیون جدید برای مقابله با ورم روده در طیور
بر اساس تحقیقات جدید ، مشکل ورم روده طیور که سالانه 600 میلیون پوند (940 میلیون دلار) برای صنعت مرغداری هزینه در بر داشت ، با واکسیناسیون جدیدی که دانشگاه Exeter ارائه داده برطرف خواهد شد .
آقای Richard Titball  استاد دانشگاه Exeter اذعان داشت : " بیماری ورم روده یکی از شایع ترین مشکلات صنعت مرغداری در جهان محسوب می شود و تولید کنندگان در این صنعت به این واکسن نیاز مبرم داشتند . "
در سال های اخیر نگرانی از تأثیر داروهای آنتی بیوتیک دار در خوراک ، منجر به تحریم استفاده از آن در اروپا و کاهش استفاده در سر تا سر جهان گشته است . این آنتی بیوتیک ها که موجب رشد طیور می شدند از ورم روده و سایر بیماری های دیگر نیز جلوگیری به عمل می آوردند.
بیماری ورم روده یک بیماری باکتریایی است که منجر به ایجاد زخم و ضایعاتی در رودۀ طیور می گردد. تحقیقات نشان داده که این باکتری سمی به نام NetB تولید می کند . دانشمندان دانشگاه Exeter با همکاری دانشگاه Ghent بلژیک و دانشگاه Birkbeck لندن توانسته اند ساختار مولکولی این سم را بشکافند . آقای Sergio Fernandes da Costa از دانشگاه Exeter اظهار داشت : " کشف واکسن مقابله با ورم روده گام عظیمی در این صنعت محسوب می شود . همچنین ما در تلاشیم تا محصولی را ارائه دهیم که قابل استفاده در خوراک و یا آب طیور باشد ."

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com