ادامه فشارهای شرکت پشتیبانی امور دام به تولید کنندگان گوشت مرغ

ادامه فشارهای شرکت پشتیبانی امور دام به تولید کنندگان گوشت مرغ

در پی نامه ارسالی از سوی انجمن صنفی پرورش و تولیدکنندگان مرغ گوشتی استان اصفهان متوجه شدیم در هفته گذشته شرکت پشتیبانی امور دام استان پی قراردادی در قبال پرداخت 6 کیلوگرم سویا از قرار هرکیلو 900 تومان، 1 کیلو گرم مرغ آماده طبخ از واسطه و برخی کشتارگاه ها دریافت نموده که این سویا به قیمت 1500 تومان در بازار فروخته شد.
 یعنی هر کیلوگرم مرغ 9000 تومان=1500*6
در متن این نامه آمده است : این معامله بدون اطلاع کتبی به اتحادیه و تعاونی های مرغداران و حتی بدون مناقصه صورت گرفته در واقع شرکت پشتیبانی امور دام یارانه تولید مرغ را تحویل واسطه و برخی از کشتارگاه ها داده است.

اما نکات جالب تر اینکه:
1 - سویای فروخته شده همان سویایی است که توسط مرغداران قریب به پنجاه روز پیش خریداری و توسط سازمان پشتیبانی مصادره گردیده و مجددا به برخی مرغداران با قیمت 1500 تومان فروخته شده.{tor_sutitle}امید است با فرد و یا افراد متخلف برخورد قانونی متناسب صورت پذیرد{/tor_sutitle}
2 - بعضی از کشتار گاه ها با استناد به بیانیه ستاد تنظیم بازار که در اخبار ساعت 8 بامداد مبنی بر تعزیراتی شدن قیمت مرغ با ایجاد جو روانی و ترس و دلهره در دل مرغداران ، مرغ سبک،متوسط و سنگین آنان را با چند صد تومان زیر قیمت جمع آوری و انجماد نمودند که اثر این اقدام کاهش شدید مرغ در همین روزها خواهد بود.
در پایان بهرام پاکزاد به عنوان نماینده انجمن فوق و اسدا... بیدرام به عنوان رئیس هیئت مدیره اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی مرغداران استان اصفهان ( نماینده کلیه مرغداران استان اصفهان ) ضمن درخواست پیگیری خلاف صورت گرفته از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، خواستار احقاق حق مرغداران شده اند و اظهار داشتند امید است با فرد و یا افراد متخلف برخورد قانونی متناسب صورت پذیرد.

قابل به ذکر است در همین خصوص، مرغداران روز 4 شنبه هفته گذشته در مقابل استانداری اصفهان تجمع و اعتراض خود را به گوش مسئولین استان رسانده اند.
چطور سازمانی که خود مسئول کاهش قیمت گوشت می باشد، چنین تصمیم و کاری را انجام می دهد؟ هیچ جای دنیا برای مهار تورم قیمت، یارانه را به دست واسطه نمی هند. به جای اینکه فرمان کشتارگاه ها را به دست بگیریم، اختیارات آنها را زیاد می کنیم؟ سوبسید تولید باید به دست تولید کننده باشد نه به دست خریدار.
این وزارتخانه از سویی شعار حمایت از تولید سر می دهد و وارد کننده بزرگ ایران می شود، از سویی شعار حمایت از مصرف کننده سر می دهد، بزرگ ترین علت گرانی می شود. این وزارتخانه را چه می شود؟

تهیه : علی حسینی
 

 
نظرات شما
  •  

    ضرغامی مرغدار گفت : ۹۱/۰۴/۱۷

    ضمن تشکر از شما اقای حسینی بعضی ها هنوز متوجه نشده اند که امسال سال حمایت از تولید کننده است هنوز هم از واسطه ها حمایت میکنند شاید هم خودشان مالک کشتارگاه هستند که سویای مورد نیاز ما از کشتارگاه سر در میاورد.
    بلخره یکی با مابگوید تکلیف سویای ما چی شد؟؟؟
    خودمان هم بلد بودبم با پول کارکنیم.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com