ادامه روند کاهشی قیمت گوشت قرمز با بالا رفتن دما

ادامه روند کاهشی قیمت گوشت قرمز با بالا رفتن دما
خرداد ماه روند کاهشی قیمت گوشت قرمز آغاز شد و به اعتقاد کارشناسان با توجه به ازدیاد عرضه دام از اواخر خرداد،احتمال کاهش مجدد قیمت گوشت دور از انتظار نیست چرا که به سبب گرمای هوا،دامداران خواهان عرضه دام‌های با وزن مناسب در بازار هستند.
قیمت گوشت قرمز در ماه پایانی بهار روند نزولی به خود گرفت به طوری که  12 خرداد ماه هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۳ تا ۹۶ هزار به مغازه دار و با احتساب ۱۰ درصد سود حدود ۱۰۳ تا ۱۰۴ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شد. این کاهش قیمت در 10 روز پایانی این ماه نیز ادامه داشت و 21 خرداد قیمت هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه در خرده فروشی‌ها ۱۰۳ تا ۱۰۴ هزار تومان بود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در بررسی خود از قیمت های موجود در این بازار گفته بود که قیمت گوشت گوسفندی طی هفته‌های اخیر تغییری نداشته است البته با توجه به گرمای هوا و احتمال افزایش عرضه دام نمی‌توان پیش بینی خاصی راجع به قیمت گوشت در روز‌های آتی داشت.
بنا به گفته «منصور پوریان»با توجه به وزن‌گیری مناسب دام،دامداران سعی می‌کنند از اواخر خرداد اقدم به عرضه دام‌های تولیدی خود در بازار کنند که این امر در کاهش و ثبات قیمت گوشت در بازار بسیار تأثیرگذار است. همچنین ادامه روند واردات گوشت قرمز نیز به کاهش قیمت ها در این بازار کمک کرده است.
روند کاهش قیمت گوشت قرمز در ابتدای فصل تابستان نیز ادامه دارد بود به طوری که روز گذشته (اول تیر) هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ ۹۳ تا ۹۵ هزار به مغازه دار و ۱۰۰ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شد که به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در حال حاضر دام بیشتری در دسترس کشتار کنندگان قرار می‌گیرد که درنهایت کسادی بازار،فروشندگان را مجاب می‌کند که قیمت دام را تعدیل کنند.«علی اصغر ملکی»همچنین پیش بینی درباره نرخ گوشت در روزهای آینده داشت و در این باره گفت:«با توجه به ازدیاد عرضه دام از اواخر خرداد،احتمال کاهش مجدد قیمت گوشت دور از انتظار نیست چرا که به سبب گرمای هوا، دامداران خواهان عرضه دام‌های با وزن مناسب در بازار هستند.»
نرخ کنونی هر کیلو دام زنده ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان است و با توجه به ورود به فصل عرضه دام داخل،کنترل قاچاق تاثیر به سزایی در افزایش عرضه و کاهش قیمت گوشت در بازار داخل دارد. همانگونه که در ایام پایانی سال، افزایش نظارت بر خروج غیر قانونی دام از مرز‌های کشور بر کاهش قیمت گوشت تاثیر به سزایی گذاشت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com