ادامه دردسرهای تولیدکنندگان مرغ در تامین نهاده‌ها

ادامه دردسرهای تولیدکنندگان مرغ در تامین نهاده‌ها
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: به‌دلیل مشکلات حمل و نقل نهاده‌ها به موقع به دست مرغدار نمی‌رسد و حتی گاهی یک ماه و نیم طول می‌کشد که دوره پرورش مرغ هم به پایان رسیده است.
بازار مرغ شرایط پرتب و تابی را پشت سر گذاشته و نکته مهم این است که این وضعیت کماکان ادامه دارد.
طی ماه‌های اخیر پرواز قیمت مرغ همواره مورد توجه بوده و روند افزایش قیمت آن همچنان نیز نظر همه را به خود جلب کرده است.
البته در کنار قیمت مرغ باید گفت قیمت نهاده‌ها نیز افزایش چشمگیری داشته که مسؤولان دلیل افزایش قیمت مرغ را همین موضوع اعلام کردند.
طی سال‌های گذشته تولیدکنندگان با وجود مشکلات و مسائل متعدد به هر دری زدند و از تولید دست نکشیدند اکنون نیز باوجود شرایط کرونایی و دردسرهای فراوان همچنان این وضعیت تداوم دارد که امیدواریم با چاره‌اندیشی درست قیمت مرغ به حدی برسد که هم برای تولیدکننده و هم برای مصرف‌کنندگان قیمت به‌صرفه‌ای باشد.

خوراک پرداز هزار دشت

علیرضا عطائی‌نژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: درحال حاضر قیمت مرغ حدود 20هزار تومان است.
وی در ارتباط با دلیل افزایش قیمت مرغ، بیان کرد: بالا رفتن قیمت مرغ دلایل متعددی دارد که یکی از علت‌ها کمبود نهاده‌ها بود و اینکه به اندازه کافی تامین نمی‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: باتوجه به کمبود نهاده‌ها تولیدکننده مجبور است که بخشی زیادی از نیاز خود را از بازار آزاد تامین کند.
عطائی‌نژاد تصریح کرد: همچنین موضوع دیگر این است که به‌دلیل مشکلات حمل و نقل نهاده‌ها به موقع به دست مرغدار نمی‌رسد و حتی گاهی یک ماه و نیم طول می‌کشد که دوره پرورش مرغ هم به پایان رسیده است.
وی افزود: البته این موضوع هزینه‌های پنهانی هم به همراه دارد که بحث کرایه مازاد پشت بارنامه وجود دارد که همه این مسائل روی قیمت تمام شده تاثیر می‌گذارد .
معاون جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: امیدواریم در تامین نهاده‌ها اتفاق بهتری بیفتد و البته در این زمینه ناامید نیستیم و تمام تلاش تولیدکنندگان این است که تولید تعطیل نشود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com