اختلاف ۴ برابری قیمت کنجاله با نرخ مصوب

اختلاف ۴ برابری قیمت کنجاله با نرخ مصوب
احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه زنگ خطر تولید شیر و گوشت کشور به صدا درآمده است، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۱۰ هزار تومان، جو ۳ هزار تومان و ذرت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان پیدا نمی‌شود که اگر دولت هر چه سریع‌تر این مشکلات را حل نکند، ظرف یک تا ۲ ماه آینده  صنعت دامپروری  نابود می‌شود.
اخبار اقتصادی- به گفته او، نرخ فعلی جو و ذرت با قیمت مصوب ۲ برابر و کنجاله سویا با قیمت مصوب ۴ برابر فاصله دارد.
مقدسی ادامه داد: در حال حاضر ذرت در بنادر آمده و تنها به سبب مشکل تامین ارز امکان ترخیص آن وجود ندارد و اگر بانک مرکزی نمی‌تواند ارز مورد نیاز را تامین کند، اجازه واردات با ارز آزاد را بدهند چرا که دستگاه ما موجود زنده ای است که نبود ارز و تحریم متوجه نمی‌شود.
این مقام مسئول قیمت تمام شده یک کیلو شیرخام را ۴ هزار و ۶۰۰ تا ۴ هزار و ۷۰۰ تومان و دام زنده را ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: عرضه با نرخ‌های فعلی بیانگر زیان دامداران است که با این وجود خطر جدی پیش روی این صنعت است.
رئیس انجمن صنفی گاوداران با انتقاد از انباشت چشمگیر دام سنگین در واحد‌های دامداری بیان کرد: با توجه به ممنوعیت صادرات، پشتیبانی امور دام هر کیلو گوشت را با نرخ ۷۰ هزار تومان خریداری می‌کند که این نرخ جوابگوی هزینه‌های تولید نیست.
او در پایان حداقل قیمت خرید گوشت پشتیبانی از دامدار را ۷۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با احتساب سود معقول برای دامدار هر کیلو گوشت با نرخ ۸۰ هزار تومان باید خریداری شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com