اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان برای تولید گوشت قرمز

اختصاص ۴۵۰ میلیارد تومان برای تولید گوشت قرمز
رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: طی سه سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره ارزی برای تولید گوشت قرمز اختصاص یافته است.
کرمعلی قندانی افزود: طی سه سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره ارزی برای تولید گوشت قرمز اختصاص یافته است.
قندالی ادامه داد: در زمینه تکمیل زنجیره تولید به‌ویژه در حوزه تثبیت ژن چند قلوزایی گوسفند افشار به عنوان یک طرح مطرح در سطح ملی و بین المللی ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان زنجان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت در ارتقای بهره وری منابع و افزایش تولید در واحد دامی به خوبی بهره گرفت.
وی  به  طرح زنجیره تولید گوشت قرمز عشایر اشاره کرد و یادآور شد: هدف از اجرای این طرح اصلاح روش تغذیه و پروار بندی و حفظ تعادل دام و مرتع است.
رئیس سازمان امور عشایری کشور تصریح کرد: سالانه یک درصد از ورودی به صندوق توسعه ملی برای زنجیره تولید گوشت قرمز اختصاص پیدا می‌کند.
قندالی گفت: طی سه سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۴ درصد و دور برگشت پنج ساله و ضمانت زنجیره‌ای از محل مدیریت بحران در اختیار جامعه عشایری کشور قرار داده شده است.
وی افزود: همچنین سالانه یک درصد از ورودی به صندوق توسعه ملی برای زنجیره تولید گوشت قرمز اختصاص پیدا می کند به طوری که تاکنون طی سه سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان از این محل تخصیص پیدا کرده و براساس شاخص ها بین استان ها توزیع شده است.
قندالی ادامه داد: اختصاص حدود ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار  طی سه سال گذشته به حوزه عشایری کشور، کمک بسیار خوبی به تولیدات عشایری بویژه تولیدات دامی و حوزه گردشگری بوده است.
رئیس سازمان امور عشایری کشور با بیان اینکه عشایر در تاریخ نقش بسیار ارزشمندی را داشتند و باید حمایت لازم از عشایر انجام گیرد،  گفت: شرایط اقلیمی و جغرافیایی ایران ایجاب می‌کند  که زندگی کوچ‌نشین عشایر ادامه یابد و قابل‌حذف نیست وزندگی کوچ نشینی را باید بادانش و فناوری جدید تلفیق کرد.
قندالی با بیان اینکه سیاست سازمان در کل کشور ساماندهی کوچ و اسکان بخشی از عشایر داوطلب است، افزود: در بحث ساماندهی به کوچ یکی از اهداف جدی ما افزایش بهره وری منابع تولید و اشتغال است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com