اختصاص ۱.۷ میلیارد دلار برای تولید گوشت

اختصاص ۱.۷ میلیارد دلار برای تولید گوشت
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نتیجه جلسه‌ای که تیم اقتصادی رئیس جمهور در مورد ترخیص نهاده‌های خوراک طیور انجام داد، هنوز نهایی نشده است.
غلامرضا نوری امروز در نشست خبری شورای هماهنگی مرغداران با اعلام این خبر اظهار داشت: بعد از نشست وزرای جهاد کشاورزی و صنعت و تجارت با تیم اقتصادی رئیس جمهور در مورد ترخیص نهاده مرغداران، نتایج این نشست هنوز نهایی نشده است.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در این نشست خبری با بیان اینکه بخش کشاورزی 14 درصد در تولید ناخالص داخلی و 25 درصد در اشتغال نقش دارد، گفت: هنوز اهمیت بخش کشاورزی به خاطر امنیت غذایی و شعارهای حمایت از روستائیان و تولید مشخص نشده است.
نوری تاکید کرد: قوانین وضع شده در بخش کشاورزی اجرا نمی‌شود و قانون انتزاع و بهره‌بری کشاورزی از آن جمله است.
وی با بیان اینکه به تیم اقتصادی دولت جدید امیدوار است، گفت: اقتصادی که رشد آن به زیر صفر درصد رسیده است، طی یکی دو ماه قابل ترمیم نیست، اما تلاش دولت امیدوار کننده است.
نوری با بیان اینکه قانون انتزاع در حال پیگیری برای اجرا است، گفت: نفع این قانون علاوه بر بخش کشاورزی، برای جامعه نیز است ولی اجرای آن توسط ستاد تدابیر ویژه اقتصادی اخیراً مسکوت گذاشته شده است.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین از اختصاص یک میلیارد و 750 میلیون دلار برای حمایت از تولید محصولات پروتئینی خبرداد و گفت: تخصیص‌این اعتبارات به بخش‌های مختلف باید تعریف شود.
وی همچنین با انتقاد از مرغداران گفت: مرغداران تنها به فکر تولید دو ماهه هستند، در حالی که باید زنجیره تولید را ببینند و تولید مرغ لاین، اجداد و مادر و نیز کشتارگاه‌های مرغ و صنایع تبدیلی باید توجه شود.
وی همچنین گفت: تولیدگنندگان باید به فکر زمان پیوستن به تجارت جهانی باشند، زیرا به هرحال کشور ناگزیر از پیوستن به سازمان تجارت جهانی است.
نوری ادامه داد: در صورت پیوستن به تجارت جهانی، هرکسی محصولات خود را ارزان بفروشد، کشورهای دیگر از آن خریداری می‌کنند.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین گفت: مرغداران به اندازه یک کارخانه قدرت چانه‌زنی ندارند و قدرت چانه زنی در این بخش باید تقویت شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com