اختصاص سرمایه به دامداران امری مهم در جلوگیری از واردات گوشت

اختصاص سرمایه به دامداران امری مهم در جلوگیری از واردات گوشت
مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری کشور گفت: قیمت تمام شده گوشت در کشور ما بسیار بالاست و واردات از کشورهایی همچون برزیل مقرون به صرفه است.
جواد آزاد مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص تولید گوشت قرمز در کشور اظهار داشت: در حال حاضر تولید گوشت قرمز در کشور حدود 800 الی 850 هزار تن برآورد می‌شود هر چند که دامداران توان تولید بالای یک میلیون تن گوشت قرمز را دارند اما متأسفانه به سبب عدم سرمایه در گردش این امر امکان پذیر نیست.
وی در خصوص واردات گوشت قرمز گفت: آمار اتحادیه گوشت قرمز با آمار رسمی گمرک در این زمینه قابل قیاس نیست و گفتنی است در سال گذشته 50 الی 70 هزار تن به صورت واردات غیر رسمی گوشت به کشور صورت گرفته و در سال جاری نیز این میزان بیش از صد هزار تن نخواهد بود.
مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری کشور تصریح کرد: قیمت تمام شده گوشت در کشور ما بسیار بالا است و ازسویی واردات از کشورهایی برزیل مقرون به صرفه است که در این میان دولت با دادن سرمایه به دامداران می‌تواند تا حدودی در کاهش قیمت تمام شده و  جلوگیری از واردات تأثیر گذار باشد زیرا عملاً کشور به مرز خود کفایی رسیده است.
 
نظرات شما
  •  

    علیرضا ستاینده گفت : ۹۴/۰۸/۰۴

    شاید مطلبی ر ا که ذارم میگویم بارها وبارها گفته شده اما کو گوش شنوا؟اما به نظر من باید گفت.اگر زمینه ای به وجود اید که سرمایه گذار داخلی رغبت کند دراین بخش از تولید سرمایه گذاری کند که هم اوسود ببرد وهم مصرف کننده وهم مملکت روبه ابادانی وشکوفایی پیش برود تکلیف مافیای وارد کننده که در لایه به لایه مدیریت این مملکت که هم تصمیم گیرنده وهم صاحب ثروت است وسود سرشاری از واردات بدست میاورد چه میشود؟انان دوست ندارند که کشور ما تولید کننده باشد .میگویند مرغ سود ندارد از برزیل وارد کنیم .برنج هم سود ندارد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com