احیای نژاد دامی دو منظوره در وزارت جهادکشاورزی

احیای نژاد دامی دو منظوره در وزارت جهادکشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی گفت: احیای نژاد دامی دو منظوره تولید شیر و گوشت یکی از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی است.
صادق خلیلیان در حاشیه بازدید از ایستگاه تحقیقات دام وزارت جهاد کشاورزی در منطقه گاودشت بابل اظهار داشت: اقتصادی کردن تولید نژادهای دامی جدید در کشور به خصوص در شمال ایران با توجه به جایگاه کشاورزی و دام و طیور از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی بیان داشت: در راستای افزایش طرح توسعه ای نژادهای دامی جدید، بابل یکی از برجسته ترین مراکز برای تامین گوشت و شیر در کشور است که همواره مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی است.
خلیلیان بیان داشت: اگر بتوانیم تولید نژادهای دامی جدید در کشور را اقتصادی کنیم ، نه تنها نیازهای داخلی کشور تامین می شود ،بلکه صادرات به دیگر کشورها هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.
ایران ظرفیت تبدیل شدن به قطب کشاورزی جهان
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران ظرفیت تبدیل شدن به قطب کشاورزی در جهان را دارد.
حجت الاسلام علی اکبر ناصری اظهار داشت: ایران با توجه به توانمندی های موجود در زمینه کشاورزی می تواند رتبه های برتر را در دنیا به خود اختصاص دهد.
وی افزود:یکی از مشکلاتی که کشاورزی کشور با آن روبرو بوده، معطل ماندن زمین های کشاورزی و کشاورزان در فصولی از سال بوده و رفع این مشکل و استفاده صحیح و کامل از تمام ظرفیت های کشاورزی ، نیازمند فرهنگ سازی است.
تعیین تکلیف ردیف بودجه ای مرغ لاین
نماینده مردم بابل خواستار مشخص شدن ردیف بودجه برای مجتمع مرغ لاین شد. حسین نیاز آذری اظهار داشت: این مجتمع دامی برای رسیدن به توسعه مطلوب، نیازمند حمایت بیشتر مسوولان کشوری و استانی است.
وی بیان داشت: در شرایط فعلی این مجتمع پرورش مرغ ، مشکلات مالی زیادی دارد که به رغم پیش بینی ردیف بودجه توسط هیات دولت در سفر استانی به مازندران ، تاکنون اقدام موثری برای حل این مشکل صورت نگرفته است.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی افزود: در اقتصاد مقاومتی باید به تولیدات داخلی و مدیریت آن توجه بیشتری کرد تا برنامه ها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت وزارت جهاد کشاورزی به درستی محقق شود.
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com