احداث کشتارگاه صنعتی، نیاز ضروری تولیدات دامی نهبندان

احداث کشتارگاه صنعتی، نیاز ضروری تولیدات دامی نهبندان
فرماندار نهبندان گفت: با توجه به وجود دامداری‌ها، مجتمع‌های دامپروری و ظرفیت شتر نهبندان، احداث کشتارگاه نیاز ضروری تولیدات شهرستان و پس از آن بحث‌های اشتغال و اقتصاد نهبندان به شمار می‌رود. 
حسین شرافتی در جلسه کمیته سرمایه‌گذاری طرح‌های جهادکشاورزی نهبندان، گفت: با توجه به شرایط و اقلیم نهبندان، تنها زمینه تولید اشتغال و سرمایه‌گذاری در این شهرستان بخش کشاورزی، دامداری و صنعت و معدن است که در این راستا تاکنون بسترها و زیرساخت‌های لازم در نهبندان فراهم شده است. 
وی ادامه داد: نگاه به بخش کشاورزی و دامپروری در این شهرستان باید از سطح خودکفایی بالاتر برود و با تأمین زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران باید به فکر اشتغال بیشتر و صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری نهبندان باشیم. 
فرماندار نهبندان، کشتارگاه صنعتی را یکی از زمینه‌های مؤثر در رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی این شهرستان دانست و تصریح کرد: تعداد چهار شرکت بخش کشاورزی و دامپروری نهبندان در این طرح سرمایه‌گذاری کرده، ولی تاکنون روند و پیشرفت فیزیکی این پروژه مطلوب نبوده و ظرف 15 روز آینده باید 4 میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز این سرمایه‌گذاران توسط مراجع و دستگاههای ذیربط خراسان‌جنوبی و شهرستان پیگیری و به سرانجام برسد. 
شرافتی افزود: این کشتارگاه از اهمیت و ارزش خاصی برای شهرستان برخوردار است و نباید به هر دلیلی روند کندی را در پیشرفت این طرح داشته باشیم و هر چه سریع‌تر باید وضعیت آن مشخص شود تا مردم شهرستان و حتی استان از مزایای آن برخوردار شوند. 
فرماندار نهبندان در ارتباط با مشکلات و موانع ایجاد شده بر سر راه این کشتارگاه از سرمایه‌گذاران و مسوولین جهادکشاورزی شهرستان خواست تا آنها را به فرمانداری اطلاع داده تا فرماندار شهرستان از طریق مراجع ذیربط پیگیری و برطرف شود. 
شرافتی در ارتباط با کارخانه شیر نهبندان نیز گفت: این کارخانه برای ساماندهی تولیدات شیر و رفع دغدغه‌های دامداران شهرستان تعریف شده است. 
وی با بیان اینکه احداث کارخانه شیر شهرستان توسط یکی از سرمایه‌گذاران خارج از نهبندان شروع شده و تاکنون برای آن120 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: برای اجرای کامل این کارخانه سرمایه‌گذار نیازمند یک میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات است که این مبلغ باید توسط شخص سرمایه‌گذار و مسوولین جهاد کشاورزی شهرستان هر چه سریع‌تر پیگیری و به سرانجام برسد. 
فرماندار نهبندان خاطرنشان کرد: کشتارگاه صنعتی و کارخانه شیر از موارد بسیار مهم در بحث زیرساخت‌های کشاورزی و دامپروری شهرستان به شمار می‌رود که باید با سرعت بیشتری پیگیری و اجرایی شود. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com