احتمال کمبود مرغ در سه ماه آینده

احتمال کمبود مرغ در سه ماه آینده
با توجه به تبعات معطل‌ماندن نهاده‌های دامی در کشتی‌های موجود در بندر امام خمینی (ره) در سه ماه آینده شاهد کمبود مرغ در بازار خواهیم بود.
مسعود دانشمند، رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی ایران با بیان مطلب بالا و با تاکید بر این‌که امکان ارائه‌ی اسناد ترخیص کالا از سوی این کشتی‌ها به گمرکهای داخلی وجود ندارد، بیان کرد: کشتی‌ها هنوز وارد گمرک و اسکله‌ها نشده‌اند.
وی تاکید کرد: کشتی‌های حامل بار نهاده‌های دامی همچنان امکان ترخیص کالای خود در گمرک را ندارند. این در حالی است که بار این کشتی‌ها نباید مدت زمان زیادی در گمرک بماند و باید به محض تخلیه از کشتی مستقیما به شهرستان‌ها انتقال یابد.
به گفته او صاحب کالا، کالا را خریده، پول آن را داده است و مصرف‌کننده‌های نهایی یعنی مرغداری‌ها و دامداری‌ها نیز منتظر دریافت این کالا هستند. وقتی ما این کالاها را به موقع به دست آنان نمی‌رسانیم نتیجه‌ی آن کاهش تولیدات محصولات پروتئینی در آینده نزدیک است.
دانشمند با بیان این‌که آثار این تصمیم‌نگرفتن‌ها این است که سرمایه بلاتکلیف می‌ماند، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بابت توقف این کشتی‌ها باید 10 تا 15 دلار هزینه‌ی توقف را پرداخت کنیم که خود این موضوع قیمت تمام‌شده‌ی کالا را افزایش می‌دهد. هم‌چنین امکان رساندن به موقع کالا به دست مصرف‌کننده از بین رفته و در نهایت عرضه‌ مرغ به مصرف‌کننده‌ی نهایی دچار مشکل می‌شود.
رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر این‌که با این روند در سه ماه آینده شاهد کمبود مرغ در کشور می‌شویم، تصریح کرد: در این شرایط مجبور به خرید مرغ از بازار‌های جهانی می‌شویم. این در حالی است که حل همه‌ این موارد منوط به یک تصمیم‌گیری ساده بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی است.
دانشمند در پایان خاطر نشان کرد: این دو نهاد باید اجازه دهند نهاده‌ها با ارز1226 یا 2500 تومانی ترخیص شوند و آثار آن اختلاف قیمت را حل کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com