احتمال کاهش تولید و عرضه تخم مرغ در نیمه دوم سال

احتمال کاهش تولید و عرضه تخم مرغ در نیمه دوم سال
در نیمه دوم سال به دلیل بالا رفتن تقاضای بخش های صنعت و مصرف با مشکل کمبود تخم مرغ مواجه خواهیم شد.
دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار، تولید تخم مرغ ارگانیک در کشور را منوط به عدم استفاده از سموم و دارو در نهاده های طیور دانست.
فرزاد طلاکش، دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با اشاره به وضعیت نامطلوب تولید تخم مرغ در مرغداری ها اظهار داشت: در حال حاضر تولید تخم مرغ در کشور بالاست و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد رشد داشته است چراکه طی ماه های دی، بهمن و اسفند سال گذشته که سبد کالا توزیع شد تعدادی از مرغداری ها مرغ پیر را نگه داشته و به کشتارگاه تحویل ندادند که این مسئله منجر به افزایش جوجه ریزی شده و مشکلاتی را به لحاظ افزایش تولید و در نتیجه کاهش قیمت در پی داشته است.
وی تصریح کرد: عدم اعطای یارانه صادرات و همچنین افزایش تولید باعث شد که قیمت تخم مرغ 1600 تومان کاهش یابد و شرایط نامطبوب کنونی ایجاد شود.
دبیر کانون سراسری انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ تخم گذار یادآور شد: در جلسه ای که در ستاد تنظیم بازار با حضور مسئولان امر تشکیل شد تصمیماتی در خصوص حل این مسئله و مباحث مربوط به قیمت و همچنین میزان تولید گرفته شد اما هنوز این تصمیمات عملیاتی نشده است و اگر تا پایان خرداد اجرایی نشود اجرای آن در تیرماه دیگر هیچ کاربردی ندارد.
وی با اشاره به اینکه آثار منفی کاهش تولید تخم مرغ در نیمه دوم سال آشکار خواهد شد، توضیح داد: نیمه دوم سال که هم تقاضای صنعت و هم مصرف مردم بالا می رود با مشکل کمبود تخم مرغ مواجه می شویم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com