احتمال جابجایی نهاده ها در مسیر حمل و نقل

احتمال جابجایی نهاده ها در مسیر حمل و نقل
طلایی - مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام- گفت: سازمان راهداری کارت هوشمند رانندگان متخلف در حمل نهاده‌های بخش کشاورزی را باطل می‌کند.
محمدرضا طلایی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما درباره نهاده‌های نا سالمی که به دست تولیدکنندگان در بخش کشاورزی و دامپروری می‌رسد گفت: واردکنندگان با شرکت‌های باربری قرارداد می‌بندند و زمانی که بار از کشتی خارج و در انبار‌ها خالی می‌شود با تأیید دامپزشکی بارگیری و به سمت مقصد حمل می‌شود.
وی با بیان اینکه مشکلی در نهاده‌های وارداتی وجود ندارد تصریح کرد: حمل بار به صورت فله و در کامیون‌های لبه دار انجام می‌شود و شرکت‌های باربری متعهد هستند بار را سالم به واحد‌های تولیدی برسانند.
طلایی افزود: برای ما امکان پذیر نیست کنار هر کامیون یک ناظر قرار دهیم، زیرا سالانه ۱۶ تا ۱۷ میلیون تن نهاده وارد کشور می‌شود. برای جلوگیری از تخلف رانندگان باید در جریمه‌های آنان سخت گیری شود.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: اگر شرکت حمل و نقل تخلف کند پنج برابر قیمت بار جریمه و بار کامیون معدوم می‌شود. رئیس سازمان راهداری به ما قول داده است اگر گزارش تخلفی به این سازمان بدهیم به سرعت کارت هوشمند راننده را باطل می‌کند.
طلایی با بیان اینکه واحد‌های تولیدی نباید بار ناسالم را تحویل بگیرند گفت: از مشکلات واردکنندگان نهاده‌های بخش کشاورزی اختلاف قیمت در بازار است و هر چه این اختلاف افزایش یابد تخلف نیز بیشتر می‌شود.
وی افزود: احتمال می‌دهیم یک شبکه متخلف، بار نهاده‌های کشاورزی و دامی را در مسیر تغییر می‌دهد.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۹/۰۹/۱۶

    با سلام، من یه مرغدار هستم که با همین مشکلات سویا مخلوط شده با خاک اره توسط راننده مواجه شدم، متاسفانه دست خود باربری ها هم تو کاره چون وقتی با باربری تماس گرفتم گفتن که بار رو عودت بده تا یه بار دیگه جایگزین میکنیم ، شکایت هم ک کردیم قاضی میگفت مدرک داری ک راننده بارتو دستکاری کرده ، خلاصه کلام راننده ک فهمید ولکنش نیستم پول بار رو واریز کرد به حساب و بار سویا رو برا خودش برد، متاسفانه این یه مشکل همیشگی هستش

    پاسخ...
  •  

    غلامرضا بزرافشان گفت : ۹۹/۰۹/۱۶

    با درود فراوان .آقای وزیر .معاون مسول حمل و نقل و صمت و معدن و تجارن . سالهای سال هست که یعضی از رانندگان خصوصا سویا و ذرت را در بین مسیر با انواع اشغاا از قبیل خاک و خاک اره وپودر آجر و پوشال چوب و سبوس شالی وانواع اشغال دیگه مخلوط و بدست مرغدار و مصرف کننده بد بخت میرسونند .اینا تشکیل شده از باندهای مختلف در اقصا نقاط کشور هستن . شاید ده سال پیش برام سویا میاوردن که قاطی بود با ضایعات . تمام زحمات و سرمتیه یک پرورش دهنده مثل من ر را این جپر رانندگان به باد و فنا میدن .خواهشا کمی جدی تر باشید و پیگیری کنید اگر نمیتوانید ما مرغداران حاضریم خودمون کمک کنیم .احتمال هم نه صد در صد جابجت میکنند .

    پاسخ...
  •  

    جواد گفت : ۹۹/۰۹/۱۶

    باسلام، برای بهینه سازی این امر وجلوگیری از تغییر مسیر نهاده وسالم بودن نهاده از نظر کیفی به نظر بنده اقدامات ذیل الزامیست.
    ۱_باید تعداد بارگیریها از مبدا نسبت به اعلام جهاد کشاورزی سراسر کشور صورت پذیرد.
    ۲_اعلام جهادکشاورزی باید طبق عمل کرد تولید کننده نسبت به مقدار مصرفی واقدامات تولید کننده در جهت تولید بعد از تائید جهاد صورت پذیرد.
    ۳_شناسه ملی وکد ملی وکد پستی تولید کننده که از سوی جهاد کشاورزی اعلام شده بارگیری صورت پذیرد.
    ۴_رانندگان موظف هستند برگه حرکت از پایانه مبدا را به پایانه مقصد ارائه نمایند ودر مراحل بعدی بارگیری رو نوشت برگه تائید پایانه مقصد را به پایانه مبدا ارائه نمایند وبارگیری صورت پذیرد ودر صورت مغایرت برگه یا نبود برگه راننده مزبور متخلف بوده واعمال قانون شود.
    ۵_جهاد کشاورزی مستقر در مبدا بارگیری باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا هیچ بارگیری به غیر از تائیدات جهاد کشاورزی سراسر کشور صورت نپذیردواز بارگیری سایر اوقات اداری وتعطیلات وهنگام شب برای تجار وافراد سودجو جلوگیری بعمل آورد.
    ۶_بارعایت این اصول جهاد میتواند برای تولید کننده قیمت فروش تعیین نماید واز بی رویه بودن قیمتها جلوگیری نماید.
    ___ هیچ ارتباط اداری یا مسئولین ارشد نمیتوانند با استفاده از پست ومقام خود در بارگیری از مبدا وتخلیه در مقصد را به نحوی از انحا تغییر دهند.____

    پاسخ...
  •  

    صادق افشار گفت : ۰۰/۰۸/۰۴

    با سلام برای منم یه بار سویا تز بند امام امد که متاسفانه پر خاک و ماسه بادی بود ماشینو تحویل نگرفتیم برگشت خود بندر الان بلا تکلیف موندیم هر روزم زنگ میزنیم باربری میگن یع بار دیگه ارسال میشه که متاسفانه همش سرکاری نمیدونم به کجا شکایت کنیم

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com