احتمال افزایش ۵ درصدی قیمت لبنیات در سال‌جاری

احتمال افزایش ۵ درصدی قیمت لبنیات در سال‌جاری
عضو هیأت مدیره انجمن صنایع لبنی از احتمال افزایش ۵ درصدی قیمت لبنیات در سال‌جاری خبر داد.
محمد فربد در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت لبنیات در سال‌جاری با افزایش همراه خواهد بود؟ با بیان اینکه حاشیه سود صنعت لبنیات بسیار ناچیز است، اظهارداشت: برآورد اولیه این است به جز بحث شیرخام، سایر هزینه‌های صنعت بین ۴ تا ۵ درصد افزایش خواهد داشت، بنابراین به همین میزان قیمت فرآورده‌ها نیز گران خواهد شد.
وی گفت: در رابطه با افزایش قیمت تمام شده تولید لبنیات چند مورد در حال بررسی است؛ از جمله بخش‌نامه دستمزد که از اول فروردین‌ماه اعمال می‌شود و اثر آن بر قیمت تمام شده ما حدود یک و نیم درصد است.
عضو هیات مدیره انجمن صنایع لبنی اضافه کرد: علاوه بر این، از جمله تغییراتی که در سال ۹۵ نسبت به ۹۴ رخ می‌دهد، می‌توان به تغییر حدود ۶ تا ۷ درصدی قیمت ارز رسمی اشاره کرد.
فربد، تغییر برخی تعرفه‌های ورود کالا (مواد اولیه صنعت لبنیات) و هزینه‌های کرایه و حمل و نقل را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: هزینه‌های سوخت و انرژی که هنوز برای ما روشن نیست چه تغییراتی خواهند داشت.
وی با بیان اینکه به همه شرکت‌های لبنی  ابلاغ شده است این موارد را بررسی و حداکثر تا پایان فروردین‌ماه تاثیر تغییر هزینه‌ها بر قیمت تمام شده را اعلام کنند، ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌ها در حال مطالعه و بررسی این موضوع هستند.
فربد اضافه کرد: بعد از اعلام نتایج بررسی‌های شرکت‌ها در جلسه‌ای مباحث هماهنگ و به سازمان‌های زیربط اطلاع داده می‌شود که تغییرات آتی در چه زمینه‌ای خواهد بود.
وی در پاسخ به این پرسش که تغییر قیمت‌ها چه زمانی در بازار اعمال خواهد شد؟ اظهارداشت: نمی‌توان زمان دقیقی را برای این امر اعلام کرد، فعلا که شرکت‌ها درحال بررسی موضوع هستند، همچنین اینگونه نیست که در یک روز خاص همه شرکت‌ها قیمت‌های خود را افزایش دهند؛ هر کس با توجه به وضعیت بازار، موجودی انبارها و کشش تقاضا این کار را خواهد کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com