احتمال اجرایی شدن طرح بسته‌بندی مرغ در تهران از سال آینده

احتمال اجرایی شدن طرح بسته‌بندی مرغ در تهران از سال آینده

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: تولید و ذخیره‌سازی گوشت مرغ در اسفندماه 40 تا 50 درصد بیش از نیاز واقعی است و شب عید هیچ کمبودی از نظرموجودی گوشت مرغ نداریم.
به گزارش ایسنا،‌ نظام‌الدین سجادی، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی امروز سه‌شنبه در حاشیه اولین کنگره بین‌المللی دامپزشکی طیور کشور در جمع خبرنگاران گفت: ذخیره‌سازی گوشت قرمز نیز به اندازه کافی انجام شده است که مقداری در قالب بن به کارمندان دولت عرضه خواهد شد و مقداری نیز برای تنظیم بازار توزیع خواهد شد.
وی افزود: پیش‌بینی شده بود یک میلیون و 415 هزار تن گوشت قرمز تولید شود که این میزان تا پایان سال به حدود یک میلیون و 470 هزار تن خواهد رسید.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره تولید تخم‌مرغ نیز گفت:‌ با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تولید در شش ماهه دوم سال افزایش داشته است و هم اکنون از نظر تولید و ذخیره‌سازی تخم‌مرغ مشکلی نیست.
سجادی گفت: طی 10 ماه گذشته بالغ بر یک میلیون و 200 هزار راس دام زنده صادر شده و مقداری گوشت قرمز نیز وارد کشور شده است.
وی از اجرای طرح جامع نظام دامپروی در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: مراحل نهایی این طرح در مجلس طی شده است و به منظور تعیین زمان اجرای این طرح در مجلس رای گیری انجام و پس از تایید آن از سوی شورای نگهبان، اجرا می‌شود.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در زمینه افزایش قیمت علوفه در سال جای اظهار کرد: به تبع افزایش قیمت جهانی علوفه، در کشور نیز قیمت آن افزایش یافته است که نهاده‌های مورد نیاز صنعت طیور در غالب طرح ساماندهی مرغ به تمام مرغدارانی که قرارداد بسته‌اند دان یارانه‌ای عرضه شده است.
سجادی با اشاره به ذخیره‌سازی بیش از 100 هزار تن جو در انبارهای کشور، گفت: در حال حاضر جو برای دامداران توزیع می‌شود.
وی درباره اجرای طرح بسته‌بندی مرغ در استان تهران خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی و معاونت امور دام در حال برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح هستند و در صورتی که امکانات کشتارگاه‌ها و فروشگاه‌های عرضه به اندازه مورد نیاز طرح مهیا شود، این طرح اجرا خواهد شد.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: کشتارگاه‌ها از نظر تجهیزات آمادگی کامل پیدا نکرده‌اند و در صورت آمادگی کامل و استانداردهای سازمان دامپزشکی و معاونت امور دام در کشتارگاه‌ها، امکانات حمل و نقل، امکانات فروشگاه‌های عرضه این طرح اجرا خواهد شد.
سجادی در پایان تصریح کرد: اصل طرح قطعا مورد تایید است و پیش‌بینی می‌شود سال آینده اجرا شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com