اجرای فاز دوم عملیات واکسیناسیون دام های سنگین علیه تب‌برفکی

اجرای فاز دوم عملیات واکسیناسیون دام های سنگین علیه تب‌برفکی
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی از آغاز فاز دوم عملیات واکسیناسیون دام های سنگین علیه تب برفکی خبر داد.
دکتر محمد علی بخشی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی  از آغاز فاز دوم عملیات واکسیناسیون دام های سنگین علیه تب برفکی خبر داد و گفت: این مرحله از سوم مهر ماه به صورت همزمان در سراسر استان آغاز و به مدت 30 روز کاری ادامه خواهد داشت که طی این مدت گاو و گوساله های واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی تحت پوشش این عملیات قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه واکسن مورد نیاز استان تامین شده است، افزود: هزینه واکسن و واکسیناسیون از اعتبارات دامپزشکی تامین و به صورت رایگان تزریق خواهد شد و هزینه ای از دامداران دریافت نمی شود.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی واکسیناسیون را یک ابزار موازی با سایر ابزارهای کنترلی دانست و گفت: دامداران باید علاوه بر واکسیناسیون دام ها، شرایط بهداشتی و قرنطینه ای را نیز رعایت کنند.
بخشی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح واکسیناسیون تب‌برفکی در استان بیش از 24 هزار راس دام سنگین علیه این بیماری واکسینه شوند.
وی تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری و افزایش درصد پوشش مایه‌کوبی دام‌ها، مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای طی زمان اجرای طرح تشدید شده و تردد، نقل و انتقال دام‌ها با ضوابط بهداشتی امکان‌پذیر است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: هماهنگی‌های لازم با دهیاری‌ها و شرکت تعاونی‌های مربوطه برای پوشش حداکثری دام‌ها صورت گرفته است
 
نظرات شما
  •  

    متاا گفت : ۹۹/۰۱/۰۵

    فروش واکسن همچون فروش دارو بلامانع است

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com