اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در آذربایجان غربی آغاز شد

اجرای طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی در آذربایجان غربی آغاز شد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح کاهش وزن و سن کشتار مرغ گوشتی در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.
سید فضل اله قریشی در اولین جلسه کارگروه استانی طرح کاهش سن و وزن کشتار مرغ گوشتی آذربایجان غربی افزود: با واحدهای تولید گوشت مرغ که اقدام به عرضه مرغ با وزن بالا و سن کشتار بیشتر از 42 روز کنند مطابق قانون و دستورات ابلاغی برخورد می شود.
وی گفت: هدف از اجرای این طرح، افزایش بهره وری، کاهش ضایعات، توسعه صادرات، افزایش کیفیت گوشت مرغ و بهبود شرایط بهداشتی فرایند تولید تا عرضه گوشت مرغ است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح کاهش سن پرورش، تعداد دوره‌های جوجه ریزی در طول سال افزایش پیدا کرده و باعث رونق اقتصادی در تمامی حلقه های صنعت طیور استان خواهد شد.
قریشی با بیان اینکه اجرای این طرح در کاهش هزینه تولید و خروج ارز از کشور نیز تاثیر دارد، ادامه داد: کاهش میزان چربی و دور ریز لاشه، افزایش خوش خوراکی و تردی گوشت مرغ، افزایش قدرت خرید مردم همچنین ارتقای سلامت تولید و ماندگاری گوشت مرغی از مزایای انجام شدن این طرح است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در مرحله اول تولید مرغ قابل بسته بندی به صورت کامل با میانگین وزن 1.8 کیلوگرم و حداکثر وزن لاشه 2.2 کیلوگرم امکان پذیر بوده و وزن های بالاتر به صورت قطعه بندی عرضه می شود.
این استان دارای 9 میلیون واحد دامی اعم از سبک و سنگین و مرغداری های پرتعداد گوشتی است که علاوه بر تامین مصرف داخلی استان فرآورده های آن نیز به سایر استانهای کشور صادر می شود. 
 
نظرات شما
  •  

    حسن گفت : ۹۵/۰۹/۰۵

    کاهش میزان چربی و دور ریز لاشه، افزایش خوش خوراکی و تردی گوشت مرغ،را فهمیدم ولی افزایش قدرت خرید مردم را نفهمیدم این طرح را مرغداران مادر به وزارت جهاد تحمیل کردند که جوجه بیشتر بفروشند وگرنه نه مرغ ما صادراتی است نه برای مرغدار گوشتی با این وزن و جوجه 2000تومانی صرفه اقتصادی دارد اگر جوجه زیر هزار باشد خوبه

    پاسخ...
  •  
    گفت : ...

    محمد مرغدار گفت : ۹۵/۰۹/۰۹

    درست است. چوجه باید در این طرح یعنی کشتار مرغ با وزن 2200 گرم و کمتر نباید بیش از 1000 تومان باشد. یا اینکه وقتی جوجه 2000 تومان است قیمت مرغ زنده هم بیش از 5000 تومان باشدو گرنه طرح شکست خورده ای است و نابخردانه.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com