اجرای طرح پایش باقی‌مانده‌های دارویی در گوشت قرمز و تخم‌مرغ

اجرای طرح پایش باقی‌مانده‌های دارویی در گوشت قرمز و تخم‌مرغ
رییس سازمان دامپزشکی کشور از اتمام طرح ملی پایش باقی‌مانده‌های دارو‌یی شیرخام خبر داد و گفت: میزان باقی‌مانده دارو در این محصول قابل قبول بوده است.
محسن دستور اظهار کرد: طرح پایش باقی مانده‌های دارویی تاکنون در محصولات مرغ و شیر انجام شده است و در خصوص ماهی قزل‌آلا نیز در حال انجام است.
وی گفت: اجرای طرح پایش باقی‌مانده‌های دارویی در خصوص تخم‌مرغ نیز دنبال می‌شود و اجرای این طرح برای گوشت قرمز در سال جاری در برنامه قرار دارد.
دستور اظهار کرد: براساس نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌‌های مختلفی که از محصولات صورت می‌گیرد میزان باقی‌مانده‌های دارویی اندازه‌گیری و با استانداردهای بین‌المللی مطابقت می‌شود تا در حد قابل قبول باشد.
به گفته‌ رییس سازمان دامپزشکی کشور براساس طرح پایش باقی‌مانده‌های دارویی که در محصول شیر انجام شده میزان باقی‌مانده دارو در این محصول قابل قبول بوده است، اما هنوز میزان باقی‌مانده دارو‌های دامپزشکی در خصوص گوشت مرغ به نتیجه نهایی نرسیده است.
وی هدف نهایی این طرح ملی را سلامت هر چه بیشتر مصرف‌کنندگان مواد خام دامی دانست و افزود: این طرح بر اساس دستورالعمل اتحادیه اروپا در زمینه باقیمانده‌های دارو، هورمون، سموم و سایر مواد شیمیایی در فرآورده‌های خام دامی انجام می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com