اجرای طرح پایش آلاینده ها برای تضمین سلامت فرآورده های خام دامی

اجرای طرح پایش آلاینده ها برای تضمین سلامت فرآورده های خام دامی
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، از اجرای طرح ملی پایش باقیمانده های دارو، هورمون، سموم، مایکوتوکسن ها، فلزات سنگن و سایر آلاینده ها در شیر، عسل، ماهی، میگو، گوشت مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز خبر داد.
دکتر سید محسن دستور راه اندازی آزمایشگاههای تخصصی کنترل بهداشتی و پایش باقیمانده ها در مواد غذایی با منشاء دامی و آبزی را از جمله فعالیت های اجرا شده در راستای طرح ملی پایش آلاینده ها عنوان کرد.
وی افزود: در این برنامه که با هدف تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی در دستور کار قرار گرفته است، حداکثر مجاز باقیمانده ها در فرآورده های خوراکی دامی و آبزی تعیین شده است.
وی،‌ نمونه برداری و انجام آزمون،‌ تجزیه و تحلیل و تفسیر نتایج و همچنین انجام اقدامات اصلاحی را از جمله فعالیت های این بخش ذکر کرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، بهبود شرایط   بهداشتی نگهداری، پرورش و صید دام،‌طیور، زنبور عسل و آبزیان را از دیگر برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: در راستای تضمین کیفیت و سلامت مواد غذایی بهبود شرایط بهداشتی خوراک دام، طیور و آبزیان، توسعه مراقبت و مبارزه با بیماری های دام، طیور، زنبور عسل و آبزیان از طریق توسعه و یکپارچه سازی سیستم اطلاعات جغرافیایی بیماری ها،‌اعمال اقدامات قرنطینه ای و هدفمند سازی واکسیناسیون ها در دستور کار قرار گرفته است.
وی بهبود روش های تشخیصی و درمانی دامپزشکی را از دیگر برنامه های سازمان دامپزشکی در بخش سلامت غذا عنوان کرد و گفت: این امر از طریق توسعه و تجهیز آزمایشگاههای تشخیصی در بخش های دولتی و غیر دولتی، جایگزینی آنتیبیوتیک هایی که علیه آنها مقاومت میکروبی ایجاد شده است و عمچنین تغییر روند  نسخه نویسی و تجویز و مصرف داروهای دامپزشکی صورت می گیرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com