اجرای طرح رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور در آذربایجان‌شرقی

اجرای طرح رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور در این استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، دکتر محمدیان، هدف از اجرای این طرح را، استانداردسازی کشتارگاه‌های طیور و افزایش کیفیت محصولات تولیدی عنوان کرد و گفت: بر این اساس کلیه کشتارگاه‌های طیور وضعیت واحد خود را با شرایط و دستورالعمل‌های این طرح منطبق خواهند داد.
وی گفت: با اجرای این طرح کلیه کشتارگاه‌های طیور نسبت به تجهیز و نوسازی واحد خود مطابق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی و نقشه الگویی اقدام کرده، پروانه بهداشتی بهره‌برداری دریافت خواهند کرد.
وی با اشاره به فعالیت 11 کشتارگاه صنعتی طیور در استان آذربایجانشرقی، گفت: مرغ کشتاری فقط بصورت بسته‌بندی مرغ کامل و قطعه‌بندی به بازار عرضه می‌شود و در طرح رتبه‌بندی، کشتارگاه‌ها بر اساس رتبه اخذ شده از امتیازات لازم بر خوردار خواهند شد.
به گفته دکتر محمدیان، ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی کشتارگاه‌های طیور و ایجاد زمینه‌های صادرات به سایر استان‌ها و خارج از کشور از جمله اولویت‌های اداره کل دامپزشکی استان در این خصوص است.
محمدیان با اشاره به کشتار 7 میلیون و 469 هزار و 175 قطعه طیور در 4 ماهه اول سال در کشتارگاه‌های آذربایجان‌شرقی، گفت: از این تعداد 22 هزار و 188 قطعه طی بازرسی ناظرین بهداشتی به‌علت غیر قابل مصرف بودن از چرخه مصرف خارج شده است.
وی از مردم خواست: مرغ و آلایش را فقط بصورت بسته‌بندی مجاز و از مراکزعرضه دارای مجوز تهیه کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com