اجرای 140 طرح پرورش مرغ بومی در هیرمند

اجرای 140 طرح پرورش مرغ بومی در هیرمند
مدیر جهادکشاورزی هیرمند گفت: در حال حاضر 140 طرح پرورش مرغ بومی در 50 روستای شهرستان هیرمند اجرا شده است.
حبیب رستمی در هیرمند اظهار داشت: با توجه به اهمیت اشتغال و کسب درآمد و بهبود وضعیت معیشتی روستاییان، طرح راه‌اندازی و ایجاد واحدهای پرورش مرغ بومی مدت‌ها است توسط جهادکشاورزی، کمیته امداد و صندوق مهر امام رضا (ع) در شهرستان هیرمند اجرایی شده است.
وی افزود: در حال حاضر تعداد 140 طرح پرورش مرغ بومی در 50 روستای شهرستان هیرمند اجرا شده است که ظرفیت هر سالن 400 قطعه است و دوره پرورش 60 روز به طول می‌انجامد.
مدیر جهادکشاورزی هیرمند ادامه داد: یکی از راحت‌ترین و کم هزینه‌ترین راه‌ها برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، پرورش مرغ بومی و محلی است.
رستمی بیان کرد: پرورش مرغ بومی در بهبود تغذیه روستاییان، ایجاد اشتغال و بهبود درآمد روستاییان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: بحث پرورش طیور بومی به‌ویژه مرغ بومی و محلی از ابعاد مختلف حائز اهمیت است یکی اینکه پرورش طیور بومی با حداقل امکانات و سرمایه‌گذاری بسیار کمی قابل انجام است و در هر شرایطی با امکانات محدود در مناطق روستایی و در منازل روستایی قابل انجام است.
مدیر جهادکشاورزی هیرمند اضافه کرد: همچنین از طرفی بحث پرورش مرغ و طیور بومی توسط بانوان روستایی عملی است و به عنوان یک شغل می‌تواند مورد گسترش قرار گیرد.
رستمی تصریح کرد: مقاومت در برابر بیماری‌ها، تولید گوشت سالم و ارگانیک باعث بازارپسندی خاص مردم شده است.
وی گفت: در زمینه تسهیلات طرح توسعه بخش کشاورزی، شرایطی فراهم شده و به متقاضیان وام پرداخت می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی هیرمند بیان داشت: پرورش مرغ بومی با کمترین هزینه و تنها با صرف باقیمانده سفره و ضایعات کشاورزی میسر است.
رستمی افزود: به متقاضیان هر طرح با توجه به ظرفیت سالن، 35 تا 70 میلیون ریال وام پرداخت شده است.
وی گفت: در هر دوره پرورش 60 روزه، 15 میلیون ریال عاید روستاییان می‌شود و از آنجایی که پرورش مرغ بومی بیشتر توسط زنان و دختران روستایی انجام می‌شود می‌تواند نقش مؤثری در اقتصاد خانوار روستایی داشته باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com