اتحادیۀ مرغداران پاکستان خواستار لغو ممنوعیت صادرات به افغانستان شد !

اتحادیۀ مرغداران پاکستان خواستار لغو ممنوعیت صادرات به افغانستان شد !
به دنبال وضع قانونی مبنی بر منع صادرات فراورده های مرغداری از پیشاور پاکستان به افغانستان، این کشور(افغانستان) که از بازارهای مصرف کنندۀ پاکستان محسوب می شد ، حال نیاز خود را از کشورهایی نظیر هندوستان می گیرد. 
ایالت Khyber Pakhtunkhwa پاکستان برای نقل و انتقال تولیدات مرغداری و تخم مرغ راه ترانزیت به هند ، برزیل ، و امریکا ترتیب داد که به دنبال ممنوعیت صادرات ، دکتر محمد مصطفی کمال ، "رئیس اتحادیۀ مرغداران پاکستان" ضمن محکوم شمردن این عمل، خواستار لغو فوری این حکم از دولت شد . 
دکتر مصطفی کمال ضمن ارسال نامه ای مکتوب به مقامات مسئول در پیشاور اظهار داشت هر کشوری سعی در افزایش صادرات دارد ، اما دولت پاکستان با محدود کردن صادرات نه تنها به ضرر صنعت مرغداری کار می کند بلکه به کل اقتصاد کشور لطمه وارد می کند. از دست دادن بازار صادرات از ضررهایی است که به دست آوردن مجدد آن بسیار گران تمام می شود.
رئیس اتحادیۀ مرغداران پاکستان افزود : "با توجه به اینکه تاکنون تنها 10 درصد مرغ مادر به مصرف داخلی می رسید و 90 درصد آن به مصرف بازار افغانستان ، بنابراین ممنوعیت صادرات باعث می شود تا تولیدات مرغداری زیر قیمت در بازار توزیع شود که متعاقباً منجربه خسارت شدید و نهایتاً تعطیلی صنعت مرغداری کشور گردد." 
صنعت مرغداری یکی از بزرگترین شاخه های صنعت کشاورزی پاکستان محسوب می گردد که علیرغم تمامی عوامل تهدید کننده، سالانه نرخ رشدی معادل 8 تا 10 درصد دارد. 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com