اتحادیه‌های فروشنده گوشت اعلام کردند:

اتحادیه‌های فروشنده گوشت اعلام کردند:

گوشت گوسفندی مرغوب 11 هزار تومان  ، گوشت گاو بدون استخوان 10 هزار و 500 تومان
کمبود عرضه گوشت و نابسامانی حمل و نقل در بخش پشتیبانی امور دام از علل گرانی گوشت است.
به گزارش ایسنا، علی خندان‌رو جوان ـ رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی تهران ـ در یک نشست خبری، وجود واسطه‌ها را در گرانی گوشت موثر دانست و گفت: بسیاری از واسطه‌ها صبح زود به کشتارگاه‌ها می‌روند و بالاتر از قیمت تعاونی گوشت را می‌خرند و می‌فروشند و همین امر موجب گرانی گوشت می‌شود.
وی گفت: سازمان پشتیبانی امور دام صنوف را در این باره مقصر می‌خواند و نبود همکاری بین واحدهای صنفی با این سازمان را دخیل می‌داند درحالی که واحدهای صنفی گوشت را گران نمی‌خرند .
خندان‌رو جوان در ادامه قیمت هر کیلو گوشت مخلوط را 9300 تومان و گوشت بدون استخوان و صاف کرده را بین 10 هزارو دویست تا 10 هزار و پانصد تومان ذکر کرد.
رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی تهران ادامه داد: امسال هیچ دام زنده‌ای از غرب کشور وارد نشد چرا که با کمبود دام مواجه شدیم و در کنار آن صادرات گوشت هم داشتیم که سالانه یک میلیون و 500 راس گوسفند و 500 راس گوساله به کشورهای دیگر صادر می‌شود.
خندان‌رو جوان که به نحوه صدور حواله دریافت گوشت برای واحدهای صنفی معترض بود، گفت: سازمان پشتیبانی امور دام نسبت به حواله‌ای که صادر می‌کند جنس کمی در اختیار واحدها قرار می‌هد و متاسفانه هیچ پاسخ اقناع کننده و روشنی هم در این باره به ما داده نمی شود!
به گزارش ایسنا،‌ سیدکاظم صمدی عراقی ـ رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران ـ نیز در این نشست اظهار کرد: در ایران بیش از100 نوع گوسفند وجود دارد و گوسفند مغان و همدان ما را هیچ کجای دنیا نمی‌توان پیدا کرد تنها باید اصلاح نژاد کرد و دامداران را مورد حمایت قرار داد.
وی کمبود دام و صادرات گوشت زنده را دلیل گرانی گوشت دانست و گفت: وقتی گوشت زنده صادر می شود آن را با تمام محتویات و پوست و سرش صادر می کنند درحالی که هرچه قیمت پوست بالاتر برود، از قیمت گوشت کم می کند؛ بنابراین اگر ارکان مرتبط با این مساله به یک همفکری وهماهنگی برسند، مشکل کمبود و گرانی گوشت را نخواهیم داشت.
صمدی عراقی با اشاره به وجود 50 میدان و 12 کشتارگاه افزود: به دلیل تعدد میادین دام خرید گوشت به صورت سرپایی شده است و کسی که گوسفندش را به میدان می‌برد، باید 1500 تومان دلالی و 1500 تومان بابت کشتار بپردازد و این مساله در افزایش قیمت اثر می‌گذارد.
صمدی عراقی قیمت فعلی گوشت گوسفندی مرغوب و بارکرده در واحدهای صنفی را 10 هزار و 500 تومان تا 11 هزار تومان ذکر کرد و گفت: روز گذشته شرکت تعاونی گوشت گوسفندی، هر کیلو گوشت گوسفندی را ده هزار و450 تومان بارکرد.
رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران با اشاره به خشکسالی های سال گذشته گفت: این مساله سبب شد تا با کمبود گوشت مواجه شویم درحالی که باید هنگام خرید از دامدار، گوشت ماده را جدا می کردند و با علوفه ای که به دامدار می دادند دام را حفظ می کردند ولی درعوض گوشت مولد را از بین بردند!
وی پیشنهاد کرد: بره ها؛ ماده ها و میشهای آبستن را کشتار نکنند.
صمدی عراقی در پایان اظهار کرد: اگرچه واردات گوشت برزیلی به دامداران لطمه می زند و رغبت را از بین می برد ولی اگر توزیع گوشت وارداتی دست بخش خصوصی باشد، هم به موقع به بازار تزریق می شود و هم جلوی افزایش قیمت و گرانی را می گیرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com