اتحادیه اروپا واردات گوشت از شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری را متوقف کرد

اتحادیه اروپا واردات گوشت از شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری را متوقف کرد
اتحادیه اروپا واردات گوشت از شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری را متوقف کرد. به دنبال تحریم کالاهای تولید شده درشهرک های صهیونیست‌نشین توسط اتحادیه اروپا، وزارت کشاورزی رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت که فراورده های گوشتی خود که برای صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اروپا آماده کرده بود را در بازرهای محلی این رژیم و دیگر کشورها عرضه کند.
این خبر را روز یکشنبه مقامات اسرائیلی و اروپایی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرده‌اند.
کمیسیون اروپا پیش از این در ماه فوریه دستور توقف واردات گوشت مرغ و فرآورده‌های لبنی را از شهرک‌نشین‌های اسرائیلی در بیت‌المقدس شرقی، بلندی‌های جولان و کرانه باختری اعلام کرده بود.
یک مقام اروپایی در همین راستا به خبرگزاری فرانسه گفت: «اتحادیه اروپا، در راستای تصمیمات قبلی دیگر صلاحیت سازمان‌های بازرسی دام و طیور اسرائیل برای تأیید صادرات گوشت ماکیان (و فرآورده‌های لبنی) را به رسمیت نمی‌شناسد.
یک مقام اسرائیلی هم می‌گوید: «به دنبال تصمیم کمیساریای عالی اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال تحریم های جدید علیه کالاهای تولید شده در شهرک ها وهمچنین دشواری در صادرات گوشت به کشورهای اروپایی، وزارت کشاورزی اسرائیل  تصمیم گرفت که فراوردهای گوشتی خود را در بازارهای محلی عرضه و به کشورهایی غیر از کشورهای اروپایی صادر کند.»
اتحادیه اروپا حدود دو ماه پیش رژیم تل آویو را از تصمیم خود برای ممنوعیت واردات تخم مرغ و ماکیان از شهرک‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین آگاه کرده بود.
رژیم اسرائیل به دلیل گسترش غیرقانونی شهرک‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین مورد انتقاد هم‌پیمانان غربی خود از جمله اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد. این رژیم از سال 1967 اقدام به ساخت بیش از 120 شهرک در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری و بخش شرقی بیت‌المقدس کرده که بیش از نیم میلیون یهودی در حال حاضر در آن زندگی می‌کنند.
رژیم صهیونیستی پس از جنگ شش روزه در سال 1967 سرزمین‌های فلسطینی را به اشغال خود در آورد و به همین دلیل بسیاری از کشورها شهرک‌سازی‌های اسرائیل را غیرقانونی می‌دانند. به علاوه، ساخت این شهرک‌ها بر خلاغ کنوانسیون ژنو است که ساخت و ساز در سرزمین‌های اشغالی را ممنوع می‌گند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com