اتاق بازرگانی بحران خوراک دام را گوشزد کرده بود

اتاق بازرگانی بحران خوراک دام را گوشزد کرده بود
کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی از فروردین‌ماه سال جاری شش گزارش در رابطه با مسائل اصلی کشاورزی به مسئولان مختلف ارسال کرده است که مهمترین آنها در رابطه با طرح فدک دولت، قیمت تضمنی خرید گندم، کاهش تولید کود شیمیایی و بحران خوراک دام و صنعت طیور بوده است.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی با بیان عملکرد کمیسیون کشاورزی اتاق به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی گفت: در سال جاری این کمیسیون گزارشی را درباره طرح فدک که افزایش سطح زیر کشت اراضی کشاورزی ایران است و تأثیر عمیق و بزرگی در ساختار آب دارد برای سران سه قوه ارسال کرد که این گزارش باعث اصلاح و بازبینی طرح فدک شد.
محمدحسین کریمی‌پور افزود: همچنین اتاق به محض اعلام اولیه قیمت تضمینی خرید گندم، در این مورد گزارشی را به معاون رئیس جمهور و سایر وزرای مربوط ارسال کرد تا برای افزایش جاذبه کشت گندم، نرخ‌های کارشناسانه‌تری در خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شود. که این گزارش در اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم با وجود جزئی بودن آن، تأثیرگذار بود.
وی به ارسال گزارشی درباره کاهش تولید کود شیمیایی از 4.7 میلیون تن در سال 1385 به کمتر از دو میلیون تن در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این گزارش برای رئیس جمهور ارسال شد و درباره کاهش معنادار تولید کود شیمیایی هشدار داده و کمک درخواست شد که دولت به این گزارش‌ها توجه کرد ه و برر سی این مسئله پرداخت.
کریمی‌پور از ارسال گزارشی درخصوص مسایل مربوط به خوراک دام و طیور در اردیبهشت‌ماه به وزیرهای مربوط و اعلام خطر در این باره خبر داد و خاطرنشان کرد: درباره مسائل مربوط به شیر و سایر لبنیات نیز گزارش‌هایی ارسال کردیم اما اتاق به‌عنوان بخش خصوصی به جز بررسی و پیش‌بینی مشکلات و هشدار آن به مسئولان نمی‌تواند قدم دیگری بردارد.
وی به حضور پررنگ اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اشاره کرد و یادآور شد: در لایحه‌ها و طرح‌های مختلف کارشناسان اتاق، نظرات خود را اعلام کرده و از بخش خصوصی دفاع می‌کنند.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی با اشاره به حضور مستمر در مجلس تصریح کرد: سال گذشته در قانون منابع طبیعی و قبل از آن در قانون بهره‌وری، حضور کمیسیون کشاورزی اتاق در مجلس باعث تغییر برخی ماده‌ها و تبدیل شدن آنها به قانون شد.
کریمی‌پور تأکید کرد: بخش خصوصی به جز توانمندسازی و افزایش توان کارشناسی برای حل مشکلات، کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد.
وی به افزایش سه‌برابری بودجه کشاورزی و آب در اتاق در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد در سال جاری نیز این بودجه تا همین محدوده‌ها رشد داشته باشد که نشان‌دهنده حمایت از این بخش است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com