آیین‌نامه قانون جامع نظام دامپروری در حال تدوین نهایی

آیین‌نامه قانون جامع نظام دامپروری در حال تدوین نهایی

رئیس نظام دامپزشکی کشور از انجام مراحل نهایی تدوین آیین‌نامه قانون جامع نظام دامپروری در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.به گزارش خبرنگار مهر در قم، سید محمد آقامیری در همایش روز ملی دامپزشکی استان قم که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی‌(ره) قم برگزار شد، گفت: آیین‌نامه قانون جامع نظام دامپروری که در وزارت جهاد کشاورزی در حال اتمام نهایی است، می‌تواند نقش موثری در تجلی واگذاری‌ها به بخش خصوصی ایفا کند.
وی افزود: از این پس صدور پروانه‌های بهداشتی واحدهای دامپروری به عهده سازمان نظام دامپزشکی و برخی از واگذاری‌ها نیز بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قرار می‌گیرد.
آقامیری اظهار داشت: دستورالعمل ماده 19 که به موجب آن ارتباط بین کارفرمایان و مسئولان فنی و بهداشتی قطع می‌شود، کمک بزرگی را به ارتقای بهداشتی جامعه خواهد کرد.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته واگذاری‌ها در کمیته‌ای مورد بررسی قرار می‌گرفت اما از این پس نظارت‌های دامپزشکی بیشتر شده که در نهایت نفع آن عاید سرمایه‌گذاران خواهد شد.
آقامیری ادامه داد: قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی نیز که در ماه‌های اخیر ابلاغ شده است، در برخی موارد می‌تواند کمک بسیار مهمی به بخش دام و طیور کشور باشد.
رئیس نظام دامپزشکی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: این سازمان برنامه‌هایی چون تدوین دستورالعمل ارزشیابی جهت صدور و تمدید مجوزهای غیر دولتی، دستورالعمل و رتبه بندی مسئولان بهداشتی، خدمات مایه‌کوبی دام و اشخاص حقیقی و حقوقی را به تصویب رسانیده و هم اکنون در سراسر کشور در حال اجراست.
شرکت بیش از 10 هزار نفر در کلاس‌های بازآموزی
آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های سازمان نظام پزشکی کشور اظهار داشت: برنامه‌هایی که برای ارتقای سازمان دامپزشکی ارائه شد هم اکنون نه تنها همه آنها اجرا شده بلکه فراتر از آنچه که قول داده شد به آن عمل شده است.
وی مهمترین خدمات ارائه شده از سوی سازمان نظام دامپزشکی را ساماندهی آموزش برشمرد و افزود: در طی این دوره چهارساله در حوزه آموزش بیش از 10 هزار نفر در کلاس‌های بازآموزی شرکت کرده‌اند‌.
آقا میری بیان کرد: تا کنون 5 کنگره علمی و تخصصی در سطح بین‌المللی و یک کنگره تخصصی در سطح ملی و کشوری برگزار شده است.
وی با بیان اینکه تا سال 1395 باید 16 کنگره علمی و تخصصی در سطح بین‌المللی و 2 کنگره در سطح کشوری برگزار شود، خاطر‌نشان کرد: در این راستا برنامه‌ ریزی‌هایی صورت گرفته است و کمیته‌هایی برای جمع آوری و ارزیابی مقالات ارسالی تشکیل شده است.
آقا‌میری ادامه داد: تدوین برنامه آموزشی چهار ساله، تدوین پیش نویس کمیته عالی آموزشی، انتشار 37 نشریه نظام، تقدیر از پیشکسوتان در کنگره، تعیین و تصویب تعرفه‌های خدمات دامپزشکی بخش غیر دولتی، ‌تدوین طرح بیمه خدمات دام‌های رفاه صنعت، روستایی و عشایری، تدوین طرح استانداراد مشاغل و تاسیس صندوق تعاون رفاه تنها گوشه‌ای از خدمات انجام شده در این دوره محسوب می‌شوند.
رئیس نظام دامپزشکی کشور ابراز داشت: در حوزه خدمت رسانی به اعضای سازمان نظام دامپزشکی تمام تلاش این بوده است تا ارائه خدمات به صورت غیر حضوری، با سرعت بالا و کمترین هزینه صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در سال 76 که قانون تأسیس سازمان نظام دامپزشکی در مجلس به تصویب رسید در ماده 3 آن اجازه تأسیس صندوق تعاون رفاه داده شد که این اقدام در فعالیت دوره سوم به مرحله اجرا در آمدکه علی‌‌رغم نوپا بودن این صندوق توانسته است خدمات گستره و شایسته‌ای به جامعه دامپزشکی کشور ارائه کند.
آقامیری خاطرنشان کرد: تصدی گیری‌هایی که روزی نام بردن از آنها برای واگذاری جرم بوده است امروز به مرحله‌ای رسیده است که سازمان دامپزشکی تمایل دارد تصدی گری‌ها را رها و به بخش غیر دولتی و خصوصی واگذار و جایگاه حاکمیتی خود را مستحکم کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com