آینده ای خوب در انتظار صنایع جهانی طیور است

آینده ای خوب در انتظار صنایع جهانی طیور است
میزان تقاضای مصرف کنندگان برای طیور، در تمام مناطق جهان به جز کشور چین، همچنان رو به افزایش است.
اطلاعات و آمار رابوبانک نشان می دهد که قیمت جهانی جوجه به خصوص قیمت جوجه کامل و گوشت سینه، همچنان بالا است اما قیمت گوشت مرغ سیاه، هنوز روندی رو به کاهش دارد.
با این حال، گزارش ها هشدار داده اند که در این زمینه نباید نگاهی بیش از حد خوش بینانه داشته باشیم و همچنین تاکید داشته اند که باید یک استراتژی مناسب برای رشد عرضه ارائه شود؛ زیرا این اوضاع نا به سامان، هر روز افزایش می یابد؛ برای مثال امسال سرمای زمستان در نیمکره شمالی افزایش یافته و عرضه پروتئین های گوشتی با قیمت رقابتی نیز رو به افزایش است.
تجارت جهانی مرغ، بار دیگر تحت تاثیر نوسانات قرار گرفته است که این امر نه فقط به دلیل آنفلوانزای پرندگان، بلکه به دلیل نوسانات نرخ تبدیل ارز و تغییرات در استراتژی های خرید تاجران در پاسخ به رسوایی های تجاری نیز بوده است. تامین کنندگان جدید، هر روز وارد این بازار می شوند؛ در نتیجه باید قوانینی برای عرضه تعیین شود.

نکات مهم صنعت طیور جهان
نان درک مولدر (Nan-Dirk Mulder)، تحلیلگر ارشد پروتئین حیوانی رابوبانک، اظهار داشت که مناطقی از جهان که بیشترین رشد را داشته اند، مربوط به کشورهای جنوب شرقی آسیا و شرق اروپا بوده اند.
وی گفت: «کشورهای جنوب شرقی آسیا، در سال آینده رشد زیادی خواهند داشت و کشورهایی مانند اندونزی، هند، فیلیپین و تایلند، رشدی بیش از 5 درصد خواهند داشت که این امر به دلیل تقاضای بالا در این مناطق خواهد بود. با این حال، گسترش 7 درصدی اخیر صنایع، کمی زودتر اتفاق افتاده است».

اروپا
صنعت طیور اتحادیه اروپا، تقریبا خوب پیش می رود و اساس آن، توازن مناسب میان عرضه و تقاضا به دلیل محدودیت رشد تولید، در پی آنفلوانزا و مقررات رفاه حیوانات و اهمیت محیط زیست می باشد.
کشورهای شرق اروپا به خصوص کشور لهستان، رشد سریعی خواهند داشت و به تجارت کنندگان عمده تبدیل خواهند شد.

آمریکا
صنعت طیور آمریکا، تقریبا عالی کار می کند و دلیل آن، شرایط خوب بازار محلی و بهبود صادرات است. پیش بینی می شود که محصول ذرت و سویا در این کشور، با رکورد مواجه شود.

آمریکای جنوبی
گزارش ها حاکی از آن است که صنعت برزیل از سختی رسوایی گوشت، عبور کرده است و صادرات این کشور بعد از افتی که در سه ماهه دوم و سوم سال جاری میلادی داشته است، دوباره به جایگاه خود در سال 2016 میلادی ، برخواهد گشت.

بازندگان اصلی
رابوبانک، همچنین گزارش داده است که بازنده اصلی، کشور چین خواهد بود. آقای مولدر اظهار داشت: «هر چه فصل زمستان پیش تر می رود، بازارهای تره بار صنعت طیور چین، به تلاش های خود می افزایند. این وضعیت می تواند بر روی قیمت ها و وضعیت تجارت جهانی، تاثیر بگذارد. صنعت طیور چین، باید عرضه را کاهش دهد تا عرضه و تقاضا، به توازن برسند.»


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com