آیا لارو مگس جایگزینی مناسب با اکوسیستم در خوراک حیوانات است؟

آیا لارو مگس جایگزینی مناسب با اکوسیستم در خوراک حیوانات است؟
آیا لارو مگس جایگزینی مناسب با اکوسیستم در خوراک حیوانات است؟
صنعت خوراک حیوانات به دنبال یافتن جایگزین برای موادی است که به محیط زیست آسیب می زنند مانند خوراک سویا و پودر ماهی. بدین منظور، پژوهشگران دانشگاه واخنینگن هلند بر روی لارو مگس مطالعه کرده اند.
هانا فن زانتن (Hannah van Zanten)، دانشمند گروه سیستم های محصولات حیوانی (Animal Production Systems) دانشگاه واخنینگن گفت: "کاشت سویا تاثیرات منفی زیادی، مانند جنگل زدایی، از بین رفتن گوناگونی زیستی و تصاعد زیاد گاز دی اکسید کربن، به ویژه در کشورهای برزیل و آرژانتین، دارد."
وی ادامه داد: "حشرات به عنوان جایگزینی مناسب شناخته می شوند زیرا برای پرورش آن ها به زمین های بزرگ نیاز نیست و می توانند با مواد زائد و زباله ها نیز تغذیه کنند."
خانم فن زانتن در هلند بر روی تاثیرات زیست محیطی پرورش لارو مگس به عنوان محصول خوراکی پژوهش کرده و دریافته است که لارو مگس از لحاظ زیست محیطی مناسب تر از سویا یا پودر ماهی است.
همچنین وی تاثیرات غیرمستقیم لارو را نیز آنالیز کرده است و در نتیجه جزییات کاملا بررسی شده است.
وی اظهار داشت: "در این مطالعه به بخشی از لاروها کود جوجه و به بخش دیگر زباله داده شد. تهیه زباله برای لاروها دشوار است زیرا در حال حاضر 98 درصد زباله ها برای تولید بیو انرژی استفاده می شوند. بیو انرژی نیز خود جایگزین سوخت های فسیلی شده است تا به محیط زیست آسیب نرسد. دادن همه این زباله ها به حشرات نیاز به سوخت های فسیلی را افزایش می دهد و در نتیجه توازن زیست محیطی بر هم می خورد و نتایج آن منفی است."
خانم فن زانتن این تاثیرات را به عنوان نمونه قرار داده است و نتیجه گرفته است که در حال حاضر استفاده از حشرات به عنوان غذای حیوانات اقدامی منطقی و عاقلانه نیست.
اگر در آینده کشورهایی مانند هلند بیشتر از انرژی باد و خورشید استفاده کنند و مصرف سوخت های فسیلی را کاهش دهند در نتیجه نیاز به زباله برای تولید زیست سوخت کمتر می شود و پرورش حشره کارآمدتر خواهد شد.
در پایان خانم فن زانتن گفت: " این مطالعه نشان می دهد که اقدام در یک حوزه ممکن است تاثیرات غیر قابل تصوری در حوزه ی دیگر، چه مثبت چه منفی، داشته باشد".



 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com